פאבר: "על המשקיעים לקנות החזקות בזהב בכל חודש 'לנצח'"

גורו השווקים המתעוררים אמר כי "לחילופין עליהם לרכוש מניות מהשווקים המתעוררים על פני מניות אמריקניות" ■ בהתייחסו ליוון אמר פאבר כי הבנק המרכזי האירופי יחלץ את יוון ב"צורה עקיפה"

מארק פאבר, גורו השווקים המתעוררים ועורך דו"ח "Gloom, Boom & Doom" ברשת, הביע היום (ו') את דעתו בראיון ל-CNBC, לפיה "על המשקיעים לקנות החזקות בזהב בכל חודש בחודשו 'לנצח' או לחילופין לרכוש מניות מהשווקים המתעוררים על פני מניות אמריקניות".

פאבר, כדרכו, אינו מפריח סיסמאות לאוויר אלא מסביר דעתו: "כמו הזהב אינה ניתנת להגדלה בדרך שבה ניתן להדפיס עוד ועוד כסף - דרך אשר בסופו של דבר תחליש את הדולר האמריקני". לדעתו, אין זה אומר שדרכו של הדולר סלולה מטה כיוון שהאירו, לדוגמה, נמצא כרגע במצב גרוע עוד יותר. "אבל אין מה לעשות", אמר פאבר. "בסוף אם אתה מדפיס כסף, אתה מחליש את ערכו של כוח הקנייה".

פאבר הביע דעתו על נושא בוער אחר - יוון, באומרו כי הוא מאמין כי הבנק המרכזי האירופי (ECB) יחלץ את יוון ב"צורה עקיפה" אך צעד החילוץ יכשל בסופו של דבר. לטענתו, עוד מדינות באירופה, דוגמת ספרד ופורטוגל, תצעדנה באותו מסלול ותידרש לחילוץ, עובדה אשר תחליש עוד את האירו.

בהתייחסו לנעשה בארה"ב עצמה אמר פאבר כי הבנק המרכזי יצטרך גם הוא לחלץ כמה מדינות בארה"ב, דוגמת אילינוי וקליפורניה.