הערכות: יו"ר טבע אלי הורביץ לא יחזור לתפקידו בתקופה הקרובה

בתוך כך, גורמים המקורבים לטבע דחו היום מכל וכל פרסום לפיו קיימת יוזמה שמארגן, לכאורה, סגן היו"ר ד"ר פיליפ פרוסט, לרשת את מקומו של הורביץ ולהעביר את מטה החברה לארה"ב

‎לפני 20 ימים עדכנה טבע כי יו"ר החברה, אלי הורביץ, יצא לחופשת מחלה של שלושת שבועות. מחר יחלפו שלושת השבועות הללו, וטבע אמורה לעדכן בשנית את המשקיעים. על פי הערכות בשוק ההון, הורוביץ לא יחזור לתפקידו בתקופה הקרובה.

בתוך כך, גורמים המקורבים לטבע דחו היום מכל וכל פרסום לפיו קיימת יוזמה שמארגן, לכאורה, סגן היו"ר ד"ר פיליפ פרוסט, לרשת את מקומו של הורביץ ולהעביר את מטה החברה לארה"ב.

הרציונל העומד לכאורה מאחורי יוזמה זו הוא העובדה שפרוסט, לשעבר מנכ"ל אייווקס שנרכשה על-ידי טבע, מחזיק ב-1.6% ממניות טבע והוא בעל המניות הפרטי הגדול ביותר בה. אלא שעם 1.6%, ובחברה שמבנה בעלי המניות שלה מבוזר, קשה להאמין שגם אם אכן פרוסט מעוניין בכך - הוא יוכל לארגן גרעין שליטה שיצליח בסופו של דבר להעביר את מטה טבע לארה"ב.

יתרה מכך, מתקנון טבע עולה כי המרכז הניהולי של החברה יישאר בישראל, אלא אם רוב של 75% מחברי הדירקטוריון יחליט אחרת. כל עוד המרכז הניהולי הוא בישראל, התקנון קובע גם שמנכ"ל החברה ינהל אותה מישראל, שמרבית חברי הדירקטוריון יהיו ישראלים, וכי ישיבות הדירקטוריון ואסיפות בעלי המניות ייערכו בישראל.

‏שינוי סעיפים אלה בתקנון אפשרי, במידה ש-85% מבעלי המניות יצביעו בעד הנושא באסיפה. אגב, כששלמה ינאי מונה למנכ"ל טבע, היו הערכות כי המועמד המוביל מתוך טבע היה ג'ורג' בארט, שניהל את טבע ארה"ב, ושהוא ויתר על התפקיד מכיוון שלא רצה לעבור לגור בישראל. נכון להיום, מחליפו הזמני של הורביץ כיו"ר טבע הוא הפרופ' משה מני, נשיא מכללת אשקלון ודירקטור ותיק בטבע.