שפירה: השימוע עם שטייניץ ולנדאו - רק כדי לצאת ידי חובה

יו"ר רשות החשמל טוען כי "קיים חשש ממשי" שהשימוע שאליו זומן אצל שרי האוצר והתשתיות הלאומיות אינו אמיתי אלא הליך שנועד להביא להדחתו במהירות המרבית ■ "העילות להדחה נוסחו כ'סיסמאות ריקות מתוכן וללא כל פירוט' "

יו"ר רשות החשמל אמנון שפירה טוען כי "קיים חשש ממשי" שהשימוע שאליו זומן אצל שרי האוצר והתשתיות הלאומיות אינו שימוע אמיתי אלא הליך שנועד לצאת ידי חובה במטרה להביא להדחתו במהירות המרבית.

שפירה קיבל בשבוע שעבר מכתבים משני השרים המודיעים לו כי נשקלת האפשרות להדיחו בגין "התנהלות בלתי ראויה של פקיד ציבור", "ניהול בלתי הולם של עבודת הרשות" ו"אי יישום מדיניות הממשלה ושר התשתיות הלאומיות".

לשפירה הוקצבו שבעה ימים במידה ויבחר בשימוע בעל-פה ושמונה ימים במקרה שיעדיף להעביר את תשובותיו בכתב. במכתבים ששיגר הבוקר לשרים, באמצעות עורכת דינו שרון קליימן טוען שפירה כי העילות להדחתו נוסחו כ"סיסמאות ריקות מתוכן וללא כל פירוט" ובאופן שאינו מאפשר לו להתייחס אליהן לגופן.

שפירה מבקש מהשרים לפרט את הסיבות להדחתו ולצרף אליהם מסמכים רלבנטיים. כמו כן הוא מבקש לדחות את מועד השימוע ב-45 יום לפחות כדי לאפשר לו להתכונן כראוי. במכתבו לשר התשתיות ד"ר עוזי לנדאו מציין שפירה כי לנדאו הצהיר במפורש בתקשורת כי ברצונו להביא להדחתו במהירות האפשרית ולפיכך האמירה בכתב הזימון לשימוע לפיה "אנו שוקלים לקבוע כי אינך ממלא את תפקידך כראוי" ריקה מתוכן.

מלשכת שר התשתיות הלאומיות נמסר בתגובה כי "כשליו של שפירה בניהול הרשות ידועים לכל העוסקים במשק החשמל, בין אם גורמים ממשלתיים, ציבוריים עסקיים ופרטיים, ויקבלו את ביטוים כנדרש לקראת השימוע".