עובדי דיסקונט ממשיכים לעשות שרירים: ישביתו מחר 28 סניפים

כמו כן יושבתו מרכז העסקים, מוקד האשראי ומוקדי ההשקעות במרחב ■ העובדים דורשים קבלת כ-1,000, עובדים ארעיים למעמד קבוע וקיצור תקופת הארעיות לשנתיים - ההנהלה מוכנה לתת קביעות רק ל-400 עובדים ארעיים

עובדי דיסקונט ישבית מחר (ב') את כל 28 סניפי הבנק במרחב השפלה ודרום ת"א. כן יושבתו מרכז העסקים, מוקד האשראי ומוקדי ההשקעות במרחב.

יו"ר הוועד הארצי של דיסקונט, ריקי בכר, החליט על הצעד במחאה על מה שהוא מכנה "צעד תימני" של ההנהלה, שהולכת צעד אחד קדימה ושניים אחורה במסגרת המו"מ על צורות ההעסקה בבנק.

בעוד שהוועד דורש רשמית להעניק ל-1,000 עובדים ארעיים קביעות באופן מיידי, בהנהלה מוכנים לקלוט לא יותר מ-400, וזאת באופן מדורג על פני שנתיים. בוועד מעוניינים בנוסף לקבוע כי שיעור הארעיים בבנק לא יעלה על שליש ממספרם של העובדים הקבועים, בעוד שכיום הוא עומד כמעט על מחצית.

בוועד הגיעו למסקנה כי ריבוי עובדים ארעיים מחליש בסופו של דבר את כושר המיקוח של הוועד ואת כוחה של העבודה המאורגנת בבנק.

לראיה, מספיק להסתכל על תגובת ההנהלה, בה היא מפרטת כיצד לקוחות הבנק יוכלו ליהנות משירותים שונים, הניתנים על ידי עובדים המועסקים באמצעות חברות חיצוניות: "הנהלת הבנק נערכת על מנת להקל במידת האפשר על ציבור הלקוחות. לפיכך, השירותים הישירים קרי, טלבנק דיסקונט, האינטרנט, והמכשירים האוטומטיים יפעלו כסדרם. סניפי 'דיסקונט מהיר' יפעלו בין השעות שמונה בבוקר עד שמונה בערב ויעניקו שירותי בנקאות בסיסיים. המוקד הטלפוני יתוגבר ויעניק שירות גם ללקוחות שאינם מנויים על "טלבנק דיסקונט" וזאת ע"י התקשרות לטלפון מספר: 03-9439393. לקוחות סניפי מרחב השפלה ודרום ת"א יוכלו לקבל שירות בשאר סניפי דיסקונט ברחבי הארץ".