"תעודת הבגרות של מנכ"ל רשות השידור שקלאר - כשרה"

כך טוען מנהל הישיבה התיכונית בה למד שקלאר - בניגוד לדברי עורך "יומן", משה נסטלבאום ■ התעודה הגיעה לידי "גלובס" ■ תוך שבוע הוועד המנהל של רשות השידור יסיים את תפקידו, מה שעלול להותיר את הרשות משותקת

"תעודת הבגרות של מוטי שקלאר כשרה" - כך אומר מנהל הישיבה התיכונית "חורב", שלמה הורוביץ. לידי "גלובס" הגיעה תעודת הבגרות של מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר, אשר עומדת במרכז עימות משפטי הנובע מהדחתו של עורך התוכנית "יומן" בערוץ 1, משה נסטלבאום, מתפקידו.

בבקשה לצו מניעה נגד הדחתו, שהוגשה לבית הדין לעבודה בירושלים, טוען נסטלבאום כי הודח על-ידי שקלאר מתפקידו משום שערך תחקיר על המנכ"ל וגילה כי הוא אינו מחזיק בתעודת בגרות - מה שהופך את כל ניסיונו האקדמי שעליו הצהיר לשגוי. כאמור, התעודה אשר בידי "גלובס" מוכיחה אחרת.

על-פי בקשתו של נסטלבאום, אשר נידונה גם בוועדה לביקורת המדינה בכנסת והועברה לביקורת מבקר המדינה, "ציין שקלאר בקורות-חייו כי הוא בוגר מכללת מרחבים המשתייכת למינהל החינוך הדתי, וכי במסגרת לימודיו השיג תעודת הוראה בכירה במסלול רב-תחומי של לימודי תנ"ך ומחשבת ישראל, ואולם על-פי אותו מידע לא יכול היה מר שקלאר להתקבל ללימודים במכללה זו. מבדיקה שקיים המבקש לאימות המידע עלה כי הדרישה הבסיסית לקבלת סטודנט ללימודים במכללה היא תעודת בגרות או תעודה המעידה על הסמכתו כרב. שתי תעודות אלה, על-פי אותו מידע, אינן מצויות בידי מר שקלאר".

לידי "גלובס" הגיעו גם תעודות התואר של שקלאר בחינוך ממכללת ירושלים ואישור לימודיו בבית-הספר למנהיגות חינוכית. כמו כן, נמצא אישור של משרד החינוך כי שקלאר הוא מורה מוסמך לתנ"ך ולמחשבת ישראל.

מפגינים בכנסת

בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי בתוך שבוע מהיום צפוי הוועד המנהל של רשות השידור לסיים את תפקידו. בהיעדר ועד מנהל חלופי תעבור רשות השידור לשיתוק מלא, כפי שהיה לפני כ-4 שנים. במצב שבו אין ועד מנהל, יו"ר רשות שידור או מליאה - אין להנהלת רשות השידור כל יכולת לקבל החלטות באשר להתנהלות הרשות ובכלל זה באשר לקיצוצים נוספים.

בניגוד לתחזיות, טכנאי קול ישראל ממשיכים בעיצומיהם לאחר שרשות השידור טרם השיבה להצעתם לפיתרון.

היום (ב') אחר-הצהריים התקיימה הפגנה מול רחבת הכנסת, בה לקחו חלק עובדי רשות השידור, נבחרי ציבור, גופים ציבוריים, אמנים ועיתונאים מכלי תקשורת אחרים. כותרת ההפגנה, שארגנה אגודת העיתונאים, היא "נלחמים על השידור הציבורי".

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה קיבל לידיו את הטיפול ברשות השידור לפני זמן קצר, והוא פועל להצלת השידור הציבורי. בתקופה הקרובה ימונו בעלי התפקידים המתאימים, ויינקטו הפעולות הנדרשות לכינון מוסדות הרשות והבראתה. בינתיים, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, אחראי על כל הנושאים המינהלתיים".

שקלאר סירב להתייחס.