מק'אפי שוב בודקת אי-סדרים בפעילות הסניף הישראלי

נציגי החברה נמצאים בימים האחרונים בישראל וערכו היום שימוע ל-6 עובדים, בהם מנהל מרכז הפעילות המקומי ■ מק'אפי: "מדובר בבדיקה שגרתית"

לפעמים ההיסטוריה באמת נוטה לחזור על עצמה, חבל רק שבנסיבות עסקיות לא סימפטיות. שנה ושמונה חודשים לאחר שחברת האבטחה מק'אפי ביצעה חקירה מקיפה, שהובילה לפרישת מנהל פעילות המכירות בישראל דאז, יניב אלפי, חוזרת החברה לבדוק "אי סדרים" בפעילות המקומית. ל"גלובס" נודע כי צוות ביקורת ממק'אפי העולמית נמצא בימים אלה בישראל, וביצע היום שימוע לחלק מאנשי החברה בארץ בתחומי המכירות והתמיכה, כולל מנהל פעילות המכירות בישראל, צפריר חקלאי.

בשנים האחרונות התרגלנו לאירועים מביכים תקופתיים של צוותים בינלאומיים שמגיעים לבדוק סטיות כאלה ואחרות בהתנהלות המקומית, לאור התקנות הארגוניות שמנסות החברות ליישם בכל העולם. אולם, נדמה שהמקרה של מק'אפי עצוב יותר. חקלאי, מנהל הסניף המקומי ומי שאחראי על המכירות והתמיכה בישראל, מונה לתפקיד בסוף 2008, לאחר שאלפי הוצא לחופשה כפויה בעקבות הבדיקה הקודמת, ולאחר מכן פרש.

הפעם מדובר במצב שונה.

העובדים כבר הצטיידו בעו"ד

על חקלאי, ככל הידוע, לא נכפתה חופשה, והוא לא הושעה מתפקידו, כפי שקרה בחקירות דומות אחרות. עם זאת, החברה עדיין מבצעת שימוע לשישה עובדים, שמהווים את רוב עובדי הסניף המקומי. נציין כי בדיקות שכאלה מתבצעות לא פעם גם באופן תקופתי, ללא כל עילה יוצאת דופן, וברוח זאת גם הגיבה מק'אפי, שמסרה בתגובה, כי "מדובר בבדיקה שגרתית, כחלק מתהליך תפעולי ועסקי של החברה. הבדיקה השגרתית מתנהלת אחת לכמה זמן במשרדי מק'אפי, הפרוסים ברחבי העולם".

כפי הנראה, גם אם אכן מדובר בבדיקה שגרתית, העובדים לא מוכנים לסמוך על כך שהיא תסתיים ללא השלכות מבחינתם, אולי כתוצאה מהניסיון שצברו לפני כשנה וחצי. ל"גלובס" נודע עוד כי עובדי החברה בארץ הצטיידו במשרד עו"ד, שייצג אותם לקראת השימוע.

יש לציין כי בדיקות כאלה נסגרו לא פעם בתוך החברה, ומקסימום באו לידי ביטוי בפרישה שקטה של עובדים, לאחר שקיבלו חבילת פיצוי נדיבה. במספר מקרים שפורסמו (ראו מסגרת) הושעה המנכ"ל מתפקידו, ולאחר מכן בחר לפרוש מהחברה. גם הפעם, על-פי הערכות, צפויה הבדיקה להסתיים בפרישה מכובדת של חלק מהעובדים המקומיים.

מק'אפי, בניהולו של דייב די-וולט, פועלת בתחום אבטחת המחשב האישי, ומוכרת בעיקר בתחום תוכנות האנטי-וירוס, שבו היא נחשבת לחברה השנייה בגודלה בעולם. החברה פעילה בישראל בצד המכירות והתמיכה, מחזיקה במספר לקוחות ארגוניים גדולים, והמחזור שלה מוערך בכמה מיליוני דולרים בשנה. כמו כן יש למק'אפי מרכז פיתוח ישראלי, שמבוסס על רכישת חברת אוניגמה באוקטובר 2006. מרכז הפיתוח מתמקד בתחום מניעת דליפות מידע מארגון, ובו מועסקים כמה עשרות עובדים.