עו"ד שגבה שכ"ט אך לא טיפל בתיקים הורחק מהמקצוע ל-6 שנים

עו"ד יוסף סלוביק הורשע בהפרת חובת נאמנות ללקוחותיו ובמעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת הדין, זאת לאחר שגבה מלקוחותיו תשלום על ניהול תיקים בביהמ"ש - ולאחר מכן התברר כי התיקים כלל לא נפתחו

בית הדין המשמעתי של ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין גזר עונש חמור של הרחקה של 6 שנים ממקצוע עריכת הדין על עו"ד יוסף סלוביק מבת-ים, שהורשע בהפרת חובת נאמנות ללקוחותיו ובמעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת הדין. זאת, לאחר שסלוביק גבה מלקוחותיו תשלומים עבור ניהול תיקים בבתי משפט - ולאחר מכן התברר כי התיקים כלל לא נפתחו וענייניהם לא טופלו.

ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב, בראשות עו"ד אפרים נוה, הגישה קובלנה נגד סלוביק, שבה תואר כיצד בני-זוג פנו אליו כדי שיאשר בעבורם הסכם ממון בבית המשפט לענייני משפחה. אף שסכום האגרה בבית המשפט עומד על 460 שקל, טען סלוביק באוזני בני הזוג כי גובה האגרה הוא 2,350 שקל, ולפיכך גבה מהם 2,500 שקל.

הדיון נקבע בבית המשפט לענייני משפחה בראשון-לציון, אלא שביום הדיון הודיע סלוביק לבני-הזוג כי הדיון נדחה בעקבות מחלת השופטת. סלוביק לא היה ער לכך שבני-הזוג כבר הגיעו לבית המשפט וגילו כי השופטת בריאה ועובדת כרגיל.

בהמשך טען סלוביק כי פתח עבורם תיק בבית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן, ואף מסר להם על פתק בכתב-ידו את מספר התיק, ואולם במועד הדיון שוב שלח להם SMS, שבו הודיע כי הדיון בוטל לבקשתו, מאחר שאושפז. בני-הזוג הגיעו לבית המשפט וגילו כי גם הפעם לא נפתח בעבורם תיק, והמספר שקיבלו היה פיקטיבי.

הודעות-סרק

באישום נוסף הורשע סלוביק כי ייצג לקוחה בבית הדין לעבודה, וכי בהסכם פשרה קיבלה הלקוחה תשלום בסך 4,350 שקל. הכסף הועבר אליו, אך הוא לא העבירו הלאה ללקוחה, והוא "שלח את ידו בסכום הפיקדון".

בכל המקרים סלוביק לא הגיב לפניות הלקוחות אליו, ונמנע גם מלהתייצב לדיון בבית הדין המשמעתי בפני הדיינים ליאור שמעוני, גלי כרמון וערן שחם-שביט.

בא-כוח התביעה ביקש להטיל על סלוביק הרחקה לצמיתות מהלשכה, ואולם הדיינים הסתפקו, בשל נסיבותיו האישיות, בשלילת רישיונו למשך 6 שנים, בתוספת 4 שנים על-תנאי והוראה להשיב את הכספים ללקוחותיו לשעבר.

"התנהגותו כלפי המתלוננים", כתבו הדיינים בגזר דינם שניתן בשבוע שעבר, "הטרחתם ב'לך ושוב' במשלוח הודעות-סרק על ביטול דיונים, הצגת מצגי-שווא של פתיחת הליך בבית משפט - כל אלה מעוררים שאט נפש של ממש ומהווים פגיעה בתדמית ציבור עורכי הדין".

סלוביק נמנע מלמסור את תגובתו לדברים.