ביהמ"ש: עובד שנפגע מדלת משאית כשפרק סחורה - תאונת דרכים

השופטת מיכל שריר קיבלה את טענות העובד וקבעה כי התאונה נגרמה בשל הוויברציות של פעולת המנוע, ועל כן צריכה להיחשב כתאונת דרכים - גם אם היא התרחשה בעת פעולה של פריקת המשאית

גם דלת שנטרקת בעוצמה על נהג יכולה להיחשב תאונת דרכים, כמשמעותה בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים - כך פסק בשבוע שעבר, בהחלטה ראשונה מסוגה, בית משפט השלום בתל-אביב.

מדובר במקרה משנת 1999, שבו נהג משאית שכיר נפגע בראשו ובצווארו מדלת תא המטען של המשאית המונעת, שעמדה על אדמה לא יציבה, בעת שביקש לפרוק ממנה סלעים כבדים לגינת בית במושב ביצרון.

רשלנות המעביד

בעקבות המקרה הגיש הנהג, בשם עדנאן סרסור, תביעה נגד מעבידו ונגד חברות הביטוח, באמצעות עו"ד גיל בן-ארי.

השופטת מיכל שריר קיבלה את טענותיו וקבעה כי התאונה נגרמה, לפחות בחלקה, בשל הוויברציות של פעולת המנוע, ועל כן צריכה להיחשב כתאונת דרכים - גם אם היא התרחשה בעת פעולה של פריקת המשאית.

"גם במקרים כאלה", כתבה השופטת, "די בכך שהאירוע מקיים את אחת מדרכי השימוש ברכב, המוכרות על מנת שתקום תחולה לחוק הפיצויים".

עוד קבע בית המשפט כי גם ללא קשר לשאלה אם מדובר היה בתאונת דרכים, המעביד אחראי לנזק שנגרם לנהג, משום שלא טרח לפקח על עבודת הנהג חסר הניסיון.

השופטת שריר ציינה כי אף אם היתה קובעת כי התאונה אינה תאונת דרכים - גם אז היתה מחייבת את חברות הביטוח לפצות את הנהג בגין רשלנות המעביד, מכיוון שביטוח החובה שרכש המעביד מחברת הפניקס כולל בתוכו כיסוי לנזק גוף מכל סוג שהוא. (ת"א 35905/05).