שביתת הרשויות מתחילה ביום רביעי: אין דו"חות ואין גרירות

במהלך השביתה לא תתקיים קבלת קהל ברשויות המקומיות, לא תיאסף אשפה, ולא יינתנו שירותים עירוניים ■ גם 15 הערים הגדולות יצטרפו

במחאה כנגד הקיצוץ הדרמטי בתקציבי החובה הממשלתיים וגזירות נוספות שהוטלו על הרשויות המקומיות, החליטו ראשי הרשויות לצאת למאבק בלתי מתפשר - מחוסר ברירה. בשלב ראשון, תתקיים מחר - יום שלישי מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב ולאחריה ביום רביעי - תתקיים שביתת אזהרה בת יום אחד בכל הרשויות המקומיות.

במהלך השביתה לא תתקיים קבלת קהל ברשויות המקומיות, לא תיאסף אשפה ולא יינתנו שירותים עירוניים. במסגרת צעדי השביתה תושבת עבודת הפיקוח העירוני, לא יינתנו דו"חות ולא יגררו רכבים. גם פעילות הניקיון ופעילות הגינון תושבת, פעילות הכבאים תעבור למתכונת חירום בלבד, הוטרינריים העירוניים לא יפעלו ולא יתנו שירותים. רק מערכת החינוך ומוקדי 106 יפעלו כסדרם.

בנוסף, באותו היום (ד') יתקיים יום התגייסות ארצי: כל ראשי הרשויות ילמדו במקביל "שעת אזרחות" בכיתות י' - י"ב בבתי הספר ברחבי הארץ, בנושא תפקיד הרשויות בחיי האזרח, ויסבירו לתלמידים כי המאבק הוא עבורם.

נציין כי מניסיון במקרים דומים בעבר שביתת הפקחים צפויה לגרום לחסימת נתיבי תחבורה ועומסי תנועה במרכזי הערים. בניגוד למאבקים קודמים, הפעם גם פורום 15 הערים הגדולות הודיע שגם הערים הגדולות מצטרפות למאבק של מרכז השלטון המקומי וינקטו יחד עם כל הערים בישראל בצעדים שיוחלטו.

ח"כ זאב בילסקי, יו"ר השדולה למען השלטון המקומי בכנסת, אמר כי "כתוצאה ממדיניות הקיצוצים של הממשלה הרשויות המקומיות נמצאות בקריסה. הקיצוץ בתקציבי החובה הממשלתיים המגיעים לרשויות המקומיות המתקשות לאזן את תקציבן בשל היותן בפריפריה, מביא אותן למצב של חוסר אפשרות להעניק שרות ראוי ולשלם שכר לעובדים. השדולה למען השלטון המקומי בכנסת תפעל בנחישות להביא את תקציבי החובה לרמה הנדרשת".