הראל: הכנסות ממסים יהיו גבוהות משמעותית מהחזוי בתקציב

סקירת המאקרו השבועית של ד"ר מיכאל שראל: האינפלציה לפברואר צפויה לרדת ב-0.4% לעומת זאת במארס צפויה עלייה קלה של 0.1% ■ הריבית במשק תעלה ב-0.75% בחצי השנה הקרובה

"ההכנסות ממסים במהלך 2010 צפויות להיות גבוהות באופן משמעותי מהתחזית בתקציב המדינה" מה שצפוי להקטין את הגירעון בתקציב הממשלה ביותר מ1% תוצר כך שסך הגירעון ב2010 יסתכם בכ-4% לעומת התכנון המקורי בתקציב המדינה לגירעון של כ-5.5%, אומר היום מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל פיננסים בסקירת המאקרו השבועית, זאת לאחר שהכנסות המדינה ממסים הסתכמו בפברואר ב-14.6 מיליארד שקל, מעט פחות מהצפי בהראל, ולאחר עודף גדול בינואר.

בנוסף מציין שראל כי "הירידה החדה בשכר הריאלי במהלך השנה האחרונה עומדת בניגוד ליציבות (או אפילו עלייה קלה) בתוצר הריאלי לנפש ולמועסק במהלך אותה תקופה" השחיקה בשכר הריאלי והירידה בעלויות העובדים מנעה עלייה חדה יותר בשיעור האבטלה בישראל במהלך התקופה, וזאת ביחס למדינות בהן זינקה האבטלה, וכן ביחס למיתונים קודמים בהן חלה עלייה חדה יותר בשיעור האבטלה. הירידה בשכר יכולה להסביר גם את העלייה ברווחיות החברות במהלך השנה האחרונה.

בהראל מפרסמים את תחזית האינפלציה לפברואר אשר צפויה לרדת ב-0.4% לעומת זאת במארס צפויה עלייה קלה של 0.1% בשיעור האינפלציה. עד ינואר 2011 תצטבר הריבית ל-2.1%.

בהתייחס לריבית - זו צפויה לעלות בישראל במהלך 6 החודשים הקרובים ב-0.75% ולהגיע ל-2% בעוד שבאותה התקופה צפויה ריבית ה'פד' לטפס בשיעור מינורי של 0.05% ולעמוד על 0.3%. שער החליפין של הדולר צפוי להישאר בחצי השנה הקרובה ללא שינוי ברמה של 3.77 שקלים.