המבקר הוציא צו זמני נגד הדחת משה נסטלבאום מתפקידו בערוץ 1

נסטלבאום טען כי הדחתו מתפקידו כעורך "יומן" באה בתגובה למידע שהעביר למבקר על שחיתות לכאורה ברשות השידור ■ לינדנשטראוס: יש לכאורה קשר בין הודעתו של נסטלבאום על מעשי שחיתות ברשות לבין הדחתו

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הוציא צו זמני המונע את העברתו של העיתונאי משה נסטלבאום מתפקידו כעורך התוכנית "יומן" בערוץ 1. הצו גם מונע כל פגיעה בזכויותיו, בתפקידו או במעמדו של נסטלבאום בכל דרך אחרת.

כמו כן הורה המבקר שלא לנקוט כל הליכי חקירה משמעתיים נגד נסטלבאום או צעדים אחרים כלשהם.

הצו הוצא בתגובה לפנייתו של נסטלבאום למבקר המדינה ונציב תלונות הציבור בעקבות הדחתו מתפקידו כעורך "יומן".

נסטלבאום, המיוצג בידי עו"ד בני כהן, טען כי ההדחה באה בתגובה לבדיקה שערך ולמידע שהעביר למבקר בדבר חשדות לכאורה לפגיעה בטוהר המידות ברשות השידור. לדבריו, הפעולה נעשתה סמוך לאחר שיו"ר רשות השידור, מוטי שקלאר, התבטא באומרו כי ידוע לו על בדיקותיו ועל כך שהעביר דברים למבקר המדינה. כמו כן, נסטלבאום סיפר כי נמסר לו טלפונית כי להנהלת רשות השידור ידוע על דבר פגישתו עם המבקר.

עוד טען נסטלבאום כי הדחתו נעשתה במסווה של שינויים בשיבוץ העובדים בחטיבת החדשות, לרבות בתוכנית "יומן", כביכול משיקולים מקצועיים ולצורך ריענון החדשות - בעוד שלמעשה השינוי היחיד שנעשה היה הדחתו שלו.

בנוסף, נסטלבאום טען כי בעקבות תובענה שהגיש לבית הדין לעבודה בעניין הדחתו, הגישה רשות השידור שתי תלונות כנגדו לנציבות שירות המדינה - האחת בגין הבדיקות שערך לאימות החשדות שנודע לו עליהם; והשנייה בעניין עבודה פרטית הנעשית על-ידו במשך שנים, וזאת בהמלצות הממונים עליו.

המבקר מציין במכתבו לשקלאר, בו הוא מיידע אותו על הצו הזמני, כי בחינה מיקדמית של טענות נסטלבאום "מעלה כי יש קשר סיבתי לכאורה מתקבל על הדעת בין הודעתו על מעשי שחיתות לכאורה לבין ההחלטה להעבירו מתפקידו וליזום נקטית הליכי משמעת נגדו".

לנוכח זאת, מסביר המבקר, הוא החליט להוציא צו זמני בכדי להגן על זכויותיו של נסטלבאום, וזאת עד למיצוי הבירור בתלונתו.

נסטלבאום מסר בתגובה: "החלטתו של מבקר המדינה להעניק לי צו המגן על זכויותיי מדברת בעד עצמה".