בכיר ברשות המסים: האישום נגדי נולד מרצונו של מצא להחליש אותי

‎יגאל סער, לשעבר נציג הרשות בארה"ב, השיב לכתב האישום נגדו בפרשת המינויים, בו הוא מואשם בקבלת שוחד ■ טוען כי ג'קי מצא המליץ על מינויו לתפקיד בארה"ב במטרה למדר אותו ממוקדי ההשפעה של הרשות בישראל

"כתב האישום נגדי נולד כתוצאה מרצונו של מנהל רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, להרחיק אותי ממוקדי הכוח וההשפעה בארגון" - כך טוען יגאל סער, נציג רשות המסים בארה"ב לשעבר, בכתב התשובה שהגיש לאישום נגדו בפרשת המינויים ברשות המסים. סער מואשם בקבלת שוחד, בסיוע למתן שוחד ובמירמה והפרת אמונים.

לפי כתב האישום, מינויו של סער לתפקיד נבע מתכתיב של יורם קארשי וקובי בן-גור לג'קי מצא ונועד לרצותם. לפי האישום, סער ביקש להתמנות לסמנכ"ל למינהל ברשות, וקארשי פעל עבורו בנושא כדי שירגיש מחוייב כלפיו. מצא הבטיח למנותו, אך בהמשך חזר בו, וקארשי הבהיר למצא כי עד שלא ימנה את סער - יעוכבו המינויים שמצא ביקש להביא לאישור השר.

על-פי האישום, קארשי גם תבע ממצא הסברים באשר להפרת הבטחתו, ואף הודיע לו כי יבדוק "מי זה הבחור" שהוא מעדיף על פני סער. לבסוף נפגשו בן-גור, קארשי ומצא במסעדה בצומת שורש, שם סוכם כי סער ימונה לתפקיד אחר, שיהיה מקובל עליו.

סער טוען כעת, באמצעות עוה"ד גיל דחוח וגלית רוטנברג, כי מצא המליץ על מינויו לנציג רשות המסים בארה"ב, במטרה להרחיקו מתפקידים מרכזיים בישראל ולמדר אותו ממוקדי ההשפעה ברשות. זאת, עקב מערכת יחסים בלתי נעימה שנוצרה ביניהם.

לטענתו, תפקיד נציג רשות המסים בארה"ב לא היווה טובת הנאה עבורו, והוא לא ראה בו קידום אלא פגיעה במעמדו. הוא מציין כי הוא הביע בפני מצא את חוסר שביעות-רצונו, אך מצא ביקש ממנו כי כלפי חוץ יציג שביעות-רצון מהמינוי.

סער מבהיר כי הסכמתו להגיש את מועמדותו לתפקיד נבעה מכניעתו לרצונותיו של מצא, מתוך הבנה כי אינו רוצה בו בתפקידים מרכזיים בארץ, ומרצונו לשרוד מקצועית מבלי להסתכסך עם ראש הארגון. לכן, לדבריו, הטענה בכתב האישום כי הרגיש עצמו חב לקארשי בשל המינוי - מנוגדת למציאות.

סער טוען עוד כי התנהלותו מול קארשי בנוגע למינויים ברשות נבעה מרצונו לדלות ממנו מידע באשר לכוונותיו של מצא באשר למינויים. הוא מאשר כי ביקש מקארשי לברר את עמדתו של מצא לגבי מינויו לסמנכ"ל, אך טוען כי לא היתה לו כל ידיעה שקארשי מצפה ממנו לפעול עבורו בתמורה.

לדבריו, קארשי לא הביע בפניו ציפייה כזו לא במפורש ולא במרומז, והוא נעתר לבקשתו במסגרת היחסים החבריים ביניהם. סער טוען גם כי מעולם לא פנה בנושא זה לאחותו של קארשי, שולה זקן, לשעבר מנהלת לשכת ראש הממשלה, או לבן-גור.

סער טוען לסיום כי נבחר לנציג הרשות בארה"ב פה-אחד על-ידי ועדת המכרזים, משום שהיה המועמד הראוי ביותר לתפקיד.