נתניהו הזמין את שטייניץ, עיני וברוש לארוחת ערב בביתו

הערכות: מפגש חצי חברי חצי מקצועי ■ ארבעת אישים מציגים את כל הגורמים המשתתפים בפורום "השולחן העגול"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הזמין את שר האוצר, יובל שטייניץ, יו''ר ההסתדרות, עופר עיני ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, לארוחת ערב, שתיערך היום (ד') בביתו הפרטי של ראש הממשלה. כך נודע ל"גלובס". ארבעת אישים מציגים את כל הגורמים המשתתפים בפורום "השולחן העגול", הפורום מתאם את המדיניות הכלכלית ואת תקציב המדינה בין הממשלה, המעסיקים והעובדים.

עוד נודע כי הארוחה, היא חברית אך גם צפויים שם לדון על התקציב הדו-שנתי שצפוי להיות מאושר היום על ידי הממשלה. "זה יהיה מפגש חצי חברי חצי מקצועי" אמר מקור בירושלים. גורם אחר מסר כי "המפגש הוא בעל אופי חברתי של מי שהיו שותפים בהצלחת עסקת החבילה במשק".

בנוכחות השותפים לראש הממשלה ולשר האוצר תהיה עבודה קשה לנסות לשכנע את יו''ר ההסתדרות, עופר עיני, לתמוך בתקציב דו-שנתי. היום (ד') הודיע עיני כי הוא מתנגד לתקציב דו-שנתי ובכלל מצדד ביו''ר מפלגת ה"עבודה", אהוד ברק, אשר כבר הביע את התנגדותו למהלך.

פורום "השולחן העגול" הוקם מייד אחרי הרכבת הממשלה הנוכחית והוא הוכח כבעל השפעה רבה על המדיניות התקציבית ועל הגזירות שבה. התוצר הידוע ביותר של ה"שולחן העגול" הינו "עסקת החבילה במשק" אשר במסגרתה נקבע כי ההוצאה הממשלתית תגדל בשיעור משמעותי וחוקי עבודה רבים יכנסו לתקוף, ובתמורה יוותרו העובדים במגזר הציבורי על 1.8 מיליארד שקלים בגין הטבות שכר המגיעות להם בשנים 2010-2009.