עובדי דיסקונט חוזרים לעבוד: משהים את העיצומים עד פסח

בתום ישיבה לילית בה השתתף לראשונה גם המנכ"ל גיורא עופר, החליט ועד העובדים על השעיית העיצומים עד ערב פסח

בתום מו"מ מרתוני שנמשך כל הלילה, הגיע ועד עובדי בנק דיסקונט להבנות עם הנהלת הבנק, אשר בעקבותיהן יחזרו העובדים לעבודה סדירה. עם זאת, העובדים מדגישים כי סכסוך העבודה טרם הסתיים.

בפגישה הלילה נכחו נציגי ועד העובדים, נציג ההסתדרות ונציגי הנהלת בנק דיסקונט. גם מנכ"ל הבנק, גיורא עופר, נכח בישיבה לראשונה מאז הכרזת הסכסוך.

"עדיין איננו יכולים לבשר לכם בשורות, אבל בהחלט אנו מגלים הבנה בקרב הנהלת הבנק לעניין הסכסוך, ניצני התקדמות ושינויי חשיבה בעניין דפוסי העסקת העובדים בבנק, מעמדם ועתידם של העובדים הארעיים, הגבלת עובדי מיקור החוץ ומניעת העסקתם בתפקידים ומשרות המיועדות לדיסקונטאים", כתבו נציגי הוועד לעובדים.

בתום הישיבה הלילית הוחלט להשהות את כל העיצומים עד ערב פסח. המשמעות היא שגם העובדים העמלים על הכנת הדו"חות הכספיים של הבנק יחזרו לעבוד על הדו"חות, שצפויים להתפרסם ב-25 במארס. במקביל, הצדדים ימשכו במו"מ ביניהם.

"הסכסוך לא הסתיים עדיין", מבהיר ועד העובדים. "הוא יגיע לסיומו רק כאשר ייחתם הסכם לשביעות קצוננו המלאה".

ועד העובדים דורש להעניק ל-1,000 עובדים ארעיים קביעות באופן מיידי. לעומת זאת, בהנהלת הבנק מוכנים לקלוט לא יותר מ-400 עובדים ארעיים, וזאת באופן מדורג על פני שנתיים. בוועד מעוניינים בנוסף לקבוע כי שיעור הארעיים בבנק לא יעלה על שליש ממספרם של העובדים הקבועים, בעוד שכיום הוא עומד כמעט על מחצית.