מנהל קרנות הגידור של גולדמן זאקס עוזב ויוצא לדרך עצמאית

פלמנד עבד בגולדמן זאקס כ-15 שנה והיה אחראי על ניהול האסטרטגיות של בית ההשקעות הנחשב לרווחי ביותר בעולם מאז 2007 ■ מקורבים לעניין העריכו כי בכוונתו להקים קרן גידור משלו

פייר הנרי פלמנד (39), מי שעמד בראש גולדמן זאקס גרופ, חברת ניהול קרנות הגידור הגדולה ביותר המנהולת במסגרת בית השקעות, עוזב את בית ההשקעות הרווחי ביותר על מנת להקים קרן גידור עצמאית, כך מסרו מקורבים לעניין. פלמנד עבד בגולדמן זאקס כ-15 שנה והיה אחראי על ניהול האסטרטגיות של גולדמן בלונדון מאז 2007.

גולדמן זאקס אינבסטמנט פרטנרס הוקמה ע"י מי שהיה בעבר מנהל צוות האסטרטגיות והפכה לקרן גידור שמנהלת כ-7 מיליארד דולר בשנת 2008, אז הצטרפה גם ליחידת ניהול הנכסים של גולדמן. בשנת 2008 רשמה הפעילות של מסחר באסטרטגיות הפסדים, אך בשנת 2009 הצליחו צוותי קרנות הגידור לעזור לבית ההשקעות לשוב ולדווח על עלייה של 7% בהכנסות שהסתכמו ב-9.89 מיליארד דולר.

קרנות גידור הן תחום בו מנסים ליצור רווחים מעיוותי שווי שוק במכשירים פיננסיים שונים, באג"ח להמרה ובמסחר בנגזרות על רמות התנודה במדדים, ריביות, מטבעות או כל נכס אחר.

"גולדמן זאקס היא מכונת יצור הכסף הטובה ביותר בעולם, אך התגמול בה מוגדר עפ"י מדיניות ציבורית" אמר ג'רום לוסן, מנכ"ל לבאן פרטנרס, חברה המשמשת כיועצת לקרנות גידור והוסיף "אתה יכול להיות הסוחר הטוב ביותר בעולם אך בסוף השנה ישלמו לך פחות ממה שציפית". עם זאת העריך לוסאן כי "יש כיום הרבה פחות תיאבון, אם הוא יצליח להשיק קרן חדשה בהיקף של מיליארד דולר - זו תהיה השקה מאסיבית - בעולם יש כיום הרבה פחות אמצעים לעומת מה שהיה".

.