יו"ר רשות החשמל ללסקר: "אינך מבין בתעריף החשמל החדש"

אמנון שפירה: "הודית שאינך מבין חלקים בחישוב התעריף החדש"■ לסקר: "התעריפים לא יאפשרו לחברה תפקוד תקין" ■ לאחרונה הציע לסקר להעלות את תעריף החשמל בכ-5% למשך שנתיים וחצי כדי לממן את השלמת תוכנית החירום להגדלת כושר ייצור החשמל של החברה

מחריף העימות בין יו"ר רשות החשמל אמנון שפירה למנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר, בנוגע לעדכון בסיס תעריפי החשמל. בתשובה לטענות לסקר, שלפיהן התעריף החדש אינו מאפשר לחברת החשמל להמשיך ולתפקד באופן תקין, אומר שפירה כי לסקר הודה בפניו בשיחת טלפון כי חלקים רבים בתעריף החדש אינם מובנים לצוות המקצועי של חברת החשמל.

"תמוה בעיניי", כותב שפירה ללסקר, במכתב שהעתקו הגיע לידי "גלובס", "כיצד אתה קובע מחד גיסא את הקביעות במכתבך, ומאידך גיסא מודה כי אינך מבין חלקים נרחבים מהעבודה". בנוסף מציין שפירה כי "מצער אותי לקרוא פעם אחר פעם את מכתביך, בהם אתה נוקט סגנון בוטה ובלתי מכובד".

בתחילת החודש שעבר הודיעה רשות החשמל כי החליטה על תוספת של 7.8% לגובה ההכרה שהיא נותנת לחברת החשמל על הוצאותיה בתחום הייצור. עלייה זו, שנועדה לאפשר לחברה להגיע לרווחיות ולהציג תשואה סבירה על ההון, הקטינה את הירידה הגדולה בתעריף שנבעה כתוצאה מהוזלה דרסטית בעלויות הדלקים. בשורה התחתונה הוזלו תעריפי החשמל לצרכנים בשיעור של 10-15%. ההוזלה היתה גדולה בהרבה אלמלא התוספת הנ"ל.

ואולם במכתב ששיגר לשפירה בשבוע שעבר, טען לסקר כי הודעת הרשות היתה "מוטעית בלשון המעטה", כיון שלטענתו מחצית מגובה התוספת מקורה בהעברות חשבונאיות ואינה מגדילה כלל את רווחיות החברה. לטענתו הרשות לחשמל דחתה את עמדת חברת החשמל בנוגע לאפליה ולמדיניות מגמתית מצד הרשות בהחלטותיה בשורת נושאים המהווים חלק מבסיס התעריף.

בסיכום מכתבו מאשים לסקר את רשות החשמל כי התעריף שקבעה אינו מאפשר לחברת החשמל להמשיך ולתפקד באופן תקין. לאחרונה הציע לסקר להעלות את תעריף החשמל בכ-5% למשך שנתיים וחצי כדי לממן את השלמת תוכנית החירום להגדלת כושר ייצור החשמל של החברה.