אישום: הגיע לבית השופטת שניידר עם סכין, דוקרן, כובע ופאה

דוד דהן, החשוד כי ניקב את צמיגי רכבה של השופטת אנה שניידר, מואשם בחבלה במזיד, איומים והחזקת סכין ■ המשטרה טוענת כי ברשותה צילומים של דהן ליד בית השופטת, אך הוא טוען כי לא הוא האיש המופיע בקלטת

לבית משפט השלום בירושלים הוגש הבוקר (א') כתב אישום נגד דוד דהן, תושב ירושלים בן 50, בטענה כי ניקב את צמיגי הרכב של השופטת אנה שניידר. דהן מואשם בסעיפים של חבלה במזיד ברכב, איומים והחזקת סכין.

בכתב האישום נטען כי בחודש פברואר השנה הגיע דהן לביתה של השופטת אנה שניידר מבית משפט השלום בירושלים, וניקב את צמיגי מכוניתה.

לדברי המשטרה, מצלמות אבטחה שהותקנו במקום קלטו את דהן בשעת המעשה. עוד עולה מכתב האישום כי בחיפוש שערכה המשטרה אצל דהן נתפסו ברשותו סכינים, דוקרן, וכן כובע ופאה, בהם עשה כנראה שימוש כדי לטשטש את זהותו.

דהן הכחיש היום בבית המשפט את המיוחס לו בכתב האישום, ואף טען כי לא הוא האיש המופיע בקלטת האבטחה שבידי המשטרה. עם זאת אמר הנאשם כי הוא גרם פעמיים לפסילת השופטת מלדון בעניינו.

לדברי המשטרה, מחקירתו של דהן עלה כי המניע להתנהגותו הוא נקמה בשופטת שניידר, עקב סירובה לבטל קנס שקיבל בגין נהיגה במהירות מופרזת.

מעצרו של דהן הוארך ביומיים על-ידי השופט רם וינוגרד, ומונה לו סניגור ציבורי.

שורה של תקריות איומים

הפגיעה במכונית השופטת שניידר היא רק אחת משורה של תקריות איומים כלפי שופטים. כזכור, בינואר השנה הותקפה ונפצעה נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, לאחר שאחד מהנוכחים באולמה השליך עליה את נעליו.

בנוסף, בשבוע שעבר (ג') אירעה תקרית באולמה של סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופטת ורדה אלשיך, כאשר אחד המתדיינים צעק לעברה: "עכשיו אני מבין למה השופטים מאוימים", ו"אל תישני טוב בלילה".

רק יום לפני כן (ב'), גזר בית משפט השלום בחיפה 9 חודשי מאסר על מאבטח לשעבר של השופטת רמה לאופר-חסון מבית משפט השלום בקריות, לאחר שאיים על חייה כדי שלא לאבד את עבודתו כמאבטחה האישי.