קבוצת שמעון מזרחי הגדילה את אחזקותיה במכבי ת"א ל-17.88%

"קבוצת מזרחי", המחולקת באופן שווה (5.96% לכל אחד) בין שמעון מזרחי, דייויד סולומון וחברת פדקס, רכשה חלק מהמניות שהוחזקו במועדון ונותרו ממכירת חלקו של רענן כץ‏

חצי שנה לאחר שרענן כץ מכר את אחזקותיו במכבי תל אביב, נרשם עוד שינוי קל באחזקות מועדון הכדורסל של מכבי תל אביב. קבוצת "ניוקו ספורט בע"מ", שבראשה עומד יו"ר המועדון שמעון מזרחי ("קבוצת מזרחי") הגדילה את אחזקותיה ביותר משני אחוזים, ל-17.88%.

הגדלת האחזקות של קבוצת מזרחי באה על חשבון חלק מהמניות שנותרו ממכירת חלקו של רענן כץ, ושהוחזקו על-ידי חברת מועדון הכדורסל ולא הועברו לקבוצה כלשהי. כזכור, אחרי שכץ מכר את 33.33 האחוזים שברשותו באוגוסט האחרון, שונתה מפת הבעלות במכבי תל אביב - משפחת רקנאטי הגדילה את אחזקותיה במועדון ל-33.33% (מ-16.67%), בעוד שיתרת המניות מהמכירה נותרו בחברה, ללא חלוקה כלשהי בין הבעלים.

‏לפני כשנה וחצי דוללו האחוזים של קבוצת מזרחי, בשל חוב של מוני פנאן - אז חלק מאותה קבוצת בעלים. מאוחר יותר עזב פנאן את הקבוצה ומכר את אחזקותיו לאיש העסקים האמריקני דייויד סולומון, שנכנס במקומו לקבוצת "ניוקו ספורט בע"מ". קבוצת מזרחי מחולקת באופן שווה (5.96% לכל אחד) בין שמעון מזרחי, דייויד סולומון וחברת פדקס. באחזקות של משפחת רקנאטי (33.33%) ודייויד פדרמן (33.33%) אין כל שינוי.

בקבוצת ניוקו ספורט נעשו לא מעט שינויים מאז החל עידן הבעלות הפרטית במכבי תל אביב בשנת 2000. שמעון מזרחי וחברת פדקס הם היחידים שנותרו בקבוצת ניוקו מאז הפכה מכבי לחברה בע"מ, בעוד שמוני פנאן, הרצל חבאס, אודי אנג'ל ורוני שאטן עזבו במהלך השנים.

מועדון הכדורסל מכבי
 מועדון הכדורסל מכבי