מנכ"ל בנק לאומי מחייכת: תקבל תוספת שכר בגובה 3%

דירקטוריון הבנק אישר אתמול את העלאת השכר למנכ"ל הבנק ולשאר חברי ההנהלה ■ העלאת השכר תיכנס לתוקפה החל מיום 1 בינואר 2010 - השכר ברוטו של מאור לפני העדכון עומד על כ-180 אלף שקל לחודש ולאחר העלאה יעמוד על כ-186 אלף לחודש

בנק לאומי מדווח הבוקר (ב') כי דירקטוריון הבנק אישר אתמול, לאחר שקיבל את המלצת הועדה המינהלית של הדירקטוריון, להעלות את השכר החודשי של מנכ"ל הבנק, גליה מאור ושל חברי ההנהלה בבנק בתוספת של 3%.

העלאת השכר תיכנס לתוקפה החל מיום 1 בינואר 2010. השכר ברוטו של מאור לפני העדכון עומד על כ-180 אלף שקל לחודש, ולאחר העלאה יעמוד על כ-186 אלף לחודש.

דירקטוריון לאומי נימק את החלטתו בנקודות הבאות: ראשית, לנוכח שיעורי העלאת השכר של חברי ההנהלה בשנים האחרונות והעובדה כי מאז שנת 2006 לא היו עדכוני שכר לחברי ההנהלה יש מקום לעדכן את שכרם. שנית, לאור עדכוני השכר ורמות השכר של הבכירים בבנק אל מול המקובל בתפקידים מקבילים במערכת הבנקאית, השכר שישולם למנכ"ל הראשי וליתר חברי ההנהלה לאחר העדכון אינו חורג מהתגמול המקובל בענף, הינו סביר והינו לטובת הבנק.

החלטת הדירקטוריון התקבלה בהסכמת כל הדירקטורים, פרט לדירקטור אחד, אשר התנגד להעלאת השכר וזאת בשל כך שאין שחיקה ריאלית בשכר חברי ההנהלה (לרבות המנכ"ל) בהיותו מעודכן באופן שוטף על פי עליית המדד וכן בשל כך שלאחרונה אושרה תוכנית תגמול להנהלת הבנק המהווה חלק מהתגמול הכולל.

נזכיר כי בשבוע שעבר הציג הבנק תוכנית בונוסים ארוכת טווח לבכירים בהתאם להנחיות בנק ישראל, כשהחידוש המרכזי בה הוא כי בפעם הראשונה בישראל מוצגת תוכנית תגמול שקונסת את המנהל בבונוס שלילי במקרה שהרווח נופל מתחת לסף מסוים. כך למשל, אם התוכנית היתה מופעלת בשנת 2008 היו בכירי הבנק משלמים 16 מיליון שקל. בנוסף, הבנק הגביל את הבונוס הכולל ל-30 מיליון שקל לכל הבכירים ועד 7.4 מיליון שקל למנכ"ל.