סין ביצעה מניפולציות חשבונאיות כדי לצמצם הגרעון התקציבי

מבדיקה שערך "הוול סטריט ג'ורנל" לנתוני התקציב הרשמיים של סין עולה כי משרד האוצר של סין שיחק עם נתוני החשבונאות הלאומית בצורה שאיפשרה לו לדווח על גרעון תקציבי נמוך מהרמה הרשמית של 3% מהתמ"ג

כבר זמן רב קיימות חדשות לפיהן סין עושה מניפולציות בנתונים הכלכליים על מנת לשפר את תוצאות נתוני המאקרו. עכשיו יש לכך הוכחות.

מבדיקה שערך "הוול סטריט ג'ורנל" לנתוני התקציב הרשמיים של סין עולה כי משרד האוצר של סין שיחק עם נתוני החשבונאות הלאומית בצורה שאיפשרה לו לדווח על גרעון תקציבי נמוך מהרמה הרשמית של 3% מהתמ"ג.

על פי דו"ח התקציב האחרון שפורסם מוקדם יותר החודש בסין, הגרעון התקציבי יעמוד על 2.8% מהתמ"ג ב-2010, "בדומה לשנה שעברה". עם זאת, בוול סטריט ג'ורנל מציינים כי בדיקה קפדנית של הוצאות הממשלה תגדיל את הגרעון התקציבי ל-3.5% מהתמ"ג הצפוי ב-2010 ותקטין את הגרעון של 2009 ל-2.2% מהתמ"ג.

המהלך החשבוני שעשו נציגי האוצר הסינים הוא פשוט; הם פשוט העבירו הוצאות משנה אחת לשנייה. לכן בסה"כ המצב הפיננסי של ממשלת סין הוא טוב. עם זאת, הבדיקה מעלה שאלות בנוגע לאמינות ולשקיפות של הממשל הסיני ששואף להציג נתוני צמיחה חזקים בכל מחיר.

משרד האוצר הסיני התחייב לשמור על גרעון תצקיבי הנמוך מ-3% מהתמ"ג, כמו במדינות גוש האירו, ונראה כי הוא יצליח לעשות זאת, או באמצעות התייעלות או בדרך של מניפולציות חשבונאיות.