מדד האמפייר-סטייט: ירידה בפעילות היצרנית בניו-יורק

המדד לחודש מארס ירד ל-22.9 נקודות לעומת 24.9 נקודות בפברואר, כאשר הצפי היה כי יירד ל-22 נקודות ■ התפוקה התעשייתית בארה"ב עלתה במפתיע בפברואר ב-0.1%, לעומת צפי כי תרד ב-0.2%

נתון המאקרו שפורסם היום לפני תחילת המסחר בארה"ב, בשעה 14:30 שעוננו (על רקע המעבר לשעון קיץ בארה"ב), היה מדד האמפייר סטייט המצביע על הפעילות היצרנית באיזור ניו יורק בחודש מארס, אשר ירד ל-22.9 נקודות לעומת 24.9 נקודות בפברואר, הצפי היה לירידה חדה יותר ל-22 נק'.

המדד המתפרסם ע"י הבנק הפדרלי של ניו יורק נפל בדצמבר, אך מאז רשם התאוששות, ובסה"כ הפריטים המרכיבים את המדד היו ברובם חזקים.

מדד ההזמנות החדשות זינק ב-17 נקודות ל-25.4 נקודות. מדד המשלוחים גם הוא רשם עלייה. מדד המלאים עלה מעל לאפס לראשונה מאז אוגוסט 2008. המדד להיקף המועסקים עלה לרמתו הגבוהה ביותר מזה יותר משנתיים.

מדד האמפייר סטייט הינו מדד חשוב למשקיעים ולכלכלנים מאחר והוא מהווה אינדיקציה ראשונית למדד מנהלי הרכש למארס שיפורסם בעוד כשבועיים. בפברואר מדד מנהלי הרכש למגזר הייצרני רשם ירידה ל-56.5 נק' אך המשיך להצביע על התרחבות וצמיחה בפעילות המפעלים.

עוד פורסם ע"י הפדרל ריזרב לפני תחילת המסחר כי בפברואר צמחה התפוקה התעשייתית במפעלים, במכרות ובתשתיות ב-0.1% למרות סופות השלגים שפקדו את ארה"ב בחודש החורפי. העלייה הפתיעה לטובה מאחר ובשוק ציפו כי תחול ירידה של 0.2%.