לראשונה: קובלנה פלילית נגד חברה שפירסמה תו-תקן ללא אישור

חברת סמיקום לקסיס בע"מ ומנהלה משה גוב מואשמים כי הציגו את סימן תו-תקן על גבי אריזות ופרסומים של משנקים לנורות הלוגן ומגני מכשירים אלקטרוניים, שלא כדין

מכון התקנים הישראלי הגיש לראשונה קובלנה פלילית ובנוסף תביעה למתן צו מניעה קבוע נגד חברה שפירסמה את מוצריה בסימן תו-תקן, בזמן שהמוצרים כלל לא נבדקו על-ידי המכון. בעבר נמנע המכון מלנקוט צעדי אכיפה כנגד מפירי החוק.

בקובלנה הפלילית מואשמים חברת סמיקום לקסיס בע"מ ומנהלה משה גוב באופן אישי בשל אחריותו כנושא משרה, כי הציגו את סימן תו-תקן על גבי אריזות ופרסומים של משנקים לנורות הלוגן ומגני מכשירים אלקטרוניים, שלא כדין.

בתביעה האזרחית נטען, באמצעות עוה"ד יורם סמואל ושי מרקוס, כי סמיקום לקסיס פירסמה על גבי מוצר חשמלי שהיא מייבאת כי הוא "באישור מכון התקנים הישראלי", בזמן שבפועל לא היה אישור למוצר זה.

מסימקום נמסר, "החברה פעלה ופועלת בהתאם להוראות החוק ובשיתוף פעולה מלא עם מכון התקנים. סמיקום פירטה בפני בית המשפט את העובדות במלואן ולאשורן. לאחר שהאזין לטענות הצדדים ולאור הצהרות סמיקום, המליץ בית המשפט בפני מכון התקנים לזנוח את תביעתו הואיל והובהר בצורה חד משמעית כי הפגמים לכאורה עליהם הצביע המכון, אינם קיימים עוד, או שאינם פגמים כלל. הצדדים קיבלו את המלצת בית המשפט ובכך באה לסיומה תביעתו של מכון התקנים, נגד סמיקום. סמיקום מכבדת את מכון התקנים ותמשיך לפעול לפי הוראותיו".