נדחתה תביעת הזמר לירן טל נגד רשת ג': לא קופח בשל מוצאו

טל טען כי רשות השידור לא השמיעה את שיריו עקב מוצאו המזרחי ובשל סגנונו המוזיקלי הים-תיכוני ■ ביהמ"ש קיבל את טענת רשת ג' כי השירים המושמעים נבחרים עפ"י קריטריונים מוזיקליים וטקסטואליים בלבד

בית משפט השלום בתל-אביב דחה בשבוע שעבר (ג'), את תביעתו של הזמר לירן טל, שטען כי רשות השידור לא השמיעה את שיריו עקב מוצאו המזרחי ובשל הסגנון המוזיקלי הים-תיכוני שבו הוא שר.

השופטת שושנה אלמגור דחתה את התביעה וקיבלה את דברי מנהל רשת ג' לשעבר, אמנון שילוני, כי "ועדת ההשמעה בוחרת את השירים המומלצים על-פי קריטריונים מוזיקליים וטקסטואליים בלבד".

בנוסף קבע בית המשפט כי מרשימות שירים מומלצים בשנים האחרונות עולה כי לא זו בלבד שגם שירים מהז'אנר היםֿ-תיכוני זכו להמלצת הוועדה - אלא שגם שירים מגוונים בביצועו של טל נכללו ברשימות.

טל ואמרגנו, אדיר שלום, טענו כי הם העבירו לרשת ג' דיסק עם שיר של טל, אך חברי ועדת ההשמעה של הרשת לא המליצו על השמעתו. לטענתם, כחודש לאחר מכן הם העבירו את הדיסק עם אותו השיר, אך החליפו את שם המבצע מ"לירן טל" ל"שרון קינן", ואת שם יוצר השיר מ"יוסי גיספן" ו"שמעון בוסקילה" ל"אריק ברמן", והפעם ועדת ההשמעה החליטה להמליץ על השמעתו.

רשות השידור טענה, באמצעות עו"ד גינו וינס ממשרד גלרשטיין, וינס ושות' כי מדובר בתביעה מופרכת, שכל מה שעומד מאחוריה הוא רצון להתפרסם על גבה של הרשות. (57251/07).