בורסות אירופה סגרו בעליות לאור הסכמה על חילוצה של יוון

סקר אמון המשקיעים בגרמניה ZEW ירד ל-44.5 נקודות בפברואר מ-45.1 נקודות בינואר, כאשר אנליסטים חזו ירידה חדה יותר ל-43 נקודות ■ שרי האוצר של אירופה הסכימו על אסטרטגיה לחילוצה של יוון

שוקי אירופה נסחרו היום בעליות, לאור ירידה קלה מהצפוי במדד אמון העסקים בגרמניה ולאחר ששרי האוצר של האיחוד האירופי הסכימו על מתווה לחילוצה של יוון מהמשבר הפיננסי אליו נקלעה. גם מגמה חיובית בוול סטריט תרמה את שלה לאווירה החיובית.

מרבית שוקי אסיה ננעלו בירידות שערים, לקראת החלטת הריבית של ועדת השוק הפתוח (FOMC) של ה'פד' וכן החלטת הריבית של הבנק המרכזי של יפן (BOJ) וכאשר הנפט נסחר מתחת לרף 80 הדולר לחבית.

ברקע, סימנים נוספים להתאוששות הכלכלה הגלובלית מהמשבר: מדד Baltic Dry העוקב אחרי מחירי ההובלה הימית של סחורות - איניקטור חשוב למצב הסחר העולמי, עלה אתמול ב-1.9% זה היום הרביעי ברציפות.

בזירת המאקרו האירופית, סקר אמון המשקיעים בגרמניה ZEW צנח זה החודש השישי ברצף לנוכח החששות הגוברים מפני אובדן התנופה של ההתאוששות הכלכלית בגוש האירו. המדד ירד ל-44.5 נקודות בפברואר מ-45.1 נקודות בינואר. אנליסטים חזו ירידה חדה יותר לרמה של 43 נקודות.

אושר חבל הצלה ליוון

שרי האוצר של האיחוד האירופי הניחו את מפת הדרכים למתן חבילת הצלה ליוון שנקלעה למשבר חוב עמוק, וכשהם שוברים את ההתנגדות, בעיקר מצידה של גרמניה, למתן מזומן לממשלות אירופה שנהגו בחוסר אחריות פיננסית.

נציגים של 16 מדינות גוש האירו וכן חברי האיחוד האירופי הגיעו להסכמה לגבי אסטרטגיית חירום שתעזור ליוון במקרה שתוכניתה בהיקף 4.8 מיליארד אירו (6.6 מיליארד דולר) בהעלאות מס וקיצוץ בשכר עובדי מדינה, לא תצליח לחלץ את יוון מהאסון הכלכלי אליו נפלה.

"הסכמנו והבהרנו את השיטות הטכניות שיאפשרו לנו לנקוט במהלכים מתואמים במקרה חירום", אמר ראש ממשלת לוקסנבורג, ז'אן קלוד ג'אנקור.

סין ויפן מאמינות פחות בארה"ב

סין ויפן, שתי הנושות הזרות הגדולות של ארה"ב, ממשיכות לצמצם את אחזקותיהן באיגרות החוב של ממשלת ארה"ב כאשר הביקוש לנכסים פיננסיים אמריקנים נפל לשפל של 6 חודשים.

סין נותרה מחזיקת אג"ח ארה"ב הגדולה ביותר בעולם, על אף שאחזקותיה בחודש ינואר ירדו ב-5.8 מיליארד דולר והסתכמו ב-889 מיליארד דולר, כך עולה מנתוני משרד האוצר האמריקני שפורסמו אמש (ב') בוושינגטון.

סין מכרה אג"ח ארה"ב במשך שלושה חודשים רצופים, התקופה הארוכה ביותר מאז סוף 2007. הדו"ח הממשלתי מראה כי גם יפן חתכה את אחזקותיה בינואר ב-300 מיליון דולר ל-765.4 מיליארד דולר.

סוני פייננשל מזנקת ב-14%

סוני פייננשל, חטיבת הביטוח והבנקאות של סוני , מזנקת בכ-145 לאחר שהודיעה כי תגדיל את אחזקות האג"ח כדי להקטין את את הסיכון.

ניקון , יצרנית המצלמות למקצוענים, עולה בחדות.