מכה ל-HOT: ביה"ד הארצי ביטל את פיטורי מנהיג התארגנות העובדים

לפני כחודשיים קבע ביה"ד האזורי כי HOT לא עמדה בנטל ההוכחה שהפיטורים אינם בגין הובלת ההתארגנות ■ ‏‏‎‎ביה"ד הארצי: "החברה התכוונה לפטר את יוני מנדל 'בחיפזון' ימים ספורים לפני כנס העובדים הכללי‏"

חודשיים אחרי שבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב ביטל את פיטוריו של יוני מנדל, מוביל התארגנות העובדים בחברת התקשורת HOT, דחה בית הדין הארצי לעבודה את הערעור שהגישה החברה, וקבע כי HOT לא הצליחה להוכיח כי פיטוריו של מנדל אינם קשורים להיותו מוביל ההתארגנות.

למעשה, לא רק שהשופטים סטיב אדלר, עמירם רבינוביץ ויגאל פליטמן קיבלו את עמדת בית הדין האזורי לעבודה, גם נציגי המעסיקים בבית הדין הארצי - יובל רכלבסקי ויורם בליזובסקי - קיבלו אותה.

השופטים קבעו כי המסמך היחידי שהציגה HOT, אשר אמור להעיד לכאורה על תפקודו הלקוי של מנדל, נכתב רק לאחר שהיה ברור כי מנדל נמצא בעיצומו של הליך לארגון העובדים בחברה. בעוד שהמסמך הזה נכתב במארס 2009, נמצא כי מנדל כבר פנה להסתדרות הכללית ולהסתדרות הלאומית כבר בשנת 2008, גיבש תקנון לארגון עובדים, וצירף בסופו של דבר מאות עובדים להסתדרות הלאומית.

‏"הטענות בעניין הכשלים בתפקודו של מר מנדל צצו באופן ממשי רק לאחר שהחל בפעילותו לארגון עובדי החברה", קבעו השופטים. "לטעמנו, די בכך כדי להוות ראשית ראיה, ולהעביר את נטל השכנוע לכתפי החברה להראות כי פיטוריו של מר מנדל לא היו בקשר לפעילותו לארגון עובדי החברה. בית הדין האזורי קבע כי החברה 'לא עמדה בנטל זה', ואף אנחנו סבורים כך".

לדבריהם, "כללם של דברים: מכלול הראיות מצביע על קיומה של זיקה בין פיטוריו של מנדל למעורבותו הפעילה לארגון עובדי HOT. לכך מצטרפת הכוונה לפטר את מר מנדל 'בחיפזון' ימים ספורים לפני כנס העובדים הכללי בו נבחר ליו"ר ועד פעולה". ‏‎‎‏