הערכות: אם פייזר תפסיד את רציופארם - סטדה היא היעד הבא

(עדכון) - פייזר צפויה להגיש היום הצעה סופית על רציופארם, טבע התבקשה להגיש הצעה אחרונה עד מחר ■ מקור מקורב לפייזר: סטדה (Stada) הגרמנית תהיה "פרס ניחומים" לפייזר

המכרז למכירת חברת התרופות הגרמנית רציופארם מתקרב לישורת האחרונה. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי חברת התרופות האמריקנית פייזר תגיש היום (ד') הצעה אחרונה לרציופארם, כאשר טבע ואקטוויס שמתמודדות גם הן על רכישת החברה התבקשו להגיש הצעות סופיות מחר.

לפי הדיווחים האחרונים בתקשורת הזרה, תג המחיר לרכישת רציופארם עומד על כ-3 מיליארד אירו כולל חוב, וזו תהיה הרכישה הגדולה ביותר בסקטור מאז שטבע רכשה את באר תמורת 9 מיליארד דולר (כולל חוב) ב-2008.

המכרז נמשך זה מספר שבועות, כאשר בדיווחים האחרונים בתקשורת הזרה מוזכרות טבע, פייזר ואקטוויס (המגובה על ידי דויטשה בנק) כמועמדות האחרונות לרכישתה. ההערכה היא כי בסוף החודש יוודעו תוצאות המכרז, או לכל המאוחר בתחילת אפריל.

רציופארם היא אחת השחקניות הגדולות בשוק התרופות הגרמני, שמגלגל כ-8.6 מיליארד דולר בשנה. לודוויג מרקל, בנו של מייסד רציופארם אדולף מרקל, מוכר את החברה כדי להחזיר את חובות אביו, אשר התאבד בשנה שעברה לאחר שצבר הפסדים בהשקעותיו בשוק המניות.

"פרס נחומים"

באם חברת פייזר לא תזכה במירוץ על רציופארם, חברת התרופות הגדולה בעולם צפויה לסמן מטרה חדשה - חברת סטדה (Stada) הגרמנית, כך עפ"י דיווחים בסוכנות הידיעות רויטרס. מקור מקורב לפייזר אמר כי רכישת סטדה תהיה "פרס ניחומים" לפייזר, אם היא תפסיד בהתמחרות על רציופארם.

קנייה של חברת תרופות אירופאית גדולה יחסית, היא דרך טובה יותר לדעתה של פייזר מאשר לקנות מספר חברות קטנות בכל רחבי אירופה, או להקים מטה באחת מהמדינות השונות של אירופה.

עפ"י הערכות, גם אם פייזר תפסיד את רציופארם, היא לא תרצה לאבד אחיזה על גרמניה ואותם מקורות העריכו כי סטדה יכולה להתאים יותר מאשר רציופארם, שכן יש לה נגיעה ליותר שווקים מתעוררים מזו של רציופארם.