אבנר: "לא הייתי פוסל אפשרות שפרטנר תרכוש את HOT בעתיד"

מנכ"ל פרטנר בראיון מיוחד ל"גלובס" ■ על היחסים עם בעל השליטה אילן בן-דב: "למדנו לחיות יחד, ואנו רואים עין בעין את עתיד פרטנר" ■ על המנכ"ל החדש אלי גליקמן: "התכונות שלו ללא ספק יתרמו לעבודה המשותפת"

"לא הייתי פוסל אפשרות שנרכוש את HOT בעתיד. זה ש-HOT נרכשה זה לא אומר שהיא לא תימכר שוב" - כך אומר דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר , בראיון בלעדי ל"גלובס".

אתמול (ג') דיווחה פרטנר - כפי שנחשף ב"גלובס" בתחילת ינואר - כי אבנר יעזוב את תפקיד המנכ"ל לטובת תפקיד של סגן יו"ר פעיל, ובמקומו יתמנה למנכ"ל סגנו אלי גליקמן.

השינויים הפרסונליים עליהם הכריזה אתמול חברת התקשורת מקבעים את פרטנר כחברה ישראלית בבעלות אילן בן-דב. השינויים מבטאים התחלה של דרך חדשה, והם שמים סוף לספקולציות על עתידם של הבכירים בחברה.

מספר שעות אחרי ההודעה הדרמטית של חילופי התפקידים, אבנר כבר חושב על הכיוון העתידי של החברה - וכמו תמיד הוא לא מהסס להכריז על כך בגדול. תחומי האחריות שקיבל על עצמו מתאימים לו בול. האסטרטגיה והעתיד הטכנולוגי של פרטנר, מיזוגים ורכישות ורגולציה. כמנכ"ל עסק רבות באסטרטגיה, והוא מתפנה לעסוק בה בכל הכוח.

כמה וכמה פעמים ניסה אבנר לרכוש חברות תקשורת במטרה להתרחב: את HOT ואת 012 סמייל במקום להקים פעילות ISP (ספק אינטרנט) עצמאית. אך תחת הבעלים הקודמים של פרטנר, האצ'יסון הסינית, זה לא הסתייע.

היה קשה לשכנע את הסינים להרחיב את השקעותיהם בישראל. הם חיפשו דרך לממש את הרווחים שעשו בפרטנר, ולא רצו להסתכן בהרפתקאות חדשות. עכשיו, תחת בן-דב, לאבנר יש הזדמנות מצוינת לפעול בתחום המיזוגים והרכישות, החדש לחברה.

"אילן מעורב ודינמי"

אחרי רכישת החברה בידי אילן בן-דב, דובר רבות בעתידו של אבנר בחברה ולא היה ברור האם הוא אכן יישאר.

אבנר מספר על הסיבה שהחליט להישאר לצד בן-דב: "ראיתי שאנחנו רואים עין בעין את האסטרטגיה ואת עתיד פרטנר, ראיתי שיש סיכוי לעשות דברים שהיה קשה לעשות עם הבעלים הקודמים. אילן מעורב בשוק הישראלי, הוא אגרסיבי, הוא דינמי".

* הבנתם שאתם יכולים לחיות ביחד?

"לגמרי. ברמה האישית יש כימיה. לא שאין חילוקי דעות, ולא שאין הבדלים - כמובן שיש - אבל יש משהו בסיסי קודם כל שהוא כימיה בין שני אנשים ברמה האישית. אני מעריך שהוא יגיד את אותו הדבר, אבל ככה אני מרגיש. האיש מאוד מחובר לאסטרטגיה, מאוד מאמין בשיטה, וגם משדר - ואני יודע שזה שידור נכון - שהוא רוצה ללכת הלאה לעוד תחומים שמאוד מעניינים אותי. פתאום אני מגלה שהדברים שאי-אפשר היה לעשות עם האצ'יסון, אפשר לעשות עם אילן בן-דב. האצ'יסון היו נפלאים, אבל הם לא הכירו את השוק הישראלי. אילן יושב פה, מכיר היטב את השוק הישראלי, את שוק התקשורת. לא צריך להסביר לו מה המשמעות של רכישה ולאן החברה הזו יכולה להתפתח, אולי גם מחוץ לשוק התקשורת".

* תחומי בנקאות?

"אני לא מפרט בטרם עת, אבל פעמים רבות אמרתי שהעוצמות של פרטנר הם ב"בילינג רייליישינשיפ" (יחסים של חיוב וגבייה) עם 3 מיליון לקוחות, ושירות הלקוחות הכי טוב בארץ. בעובדה שהיא יודעת לטפל בשיווק, שירות ומכירות ברשת ריטייל. העוצמות של פרטנר אינן רק בתחום התקשורת".

* וזה מה שמעניין אותך, לעשות משהו עם זה?

"לא, לא, לא. אני בראש ובראשונה מופקד על פיתוח האסטרטגיה של פרטנר כחברת תקשורת, פשוט יותר פיקנטי לדבר על השאר. אני מופקד על תחומי התוכן, על תחומי הפיקס ליין, על תחומי האינטרנט ועל תחומים אחרים אם וכאשר יהיו, כמו IPTV (טלוויזיה באינטרנט). אבל אני מעריך - ואילן שותף לדעה הזאת - שלפרטנר יש עוצמות מעבר לזה".

* היתה שנה לא קלה. פרטנר מחפשת דרך לחזור לימי הזוהר?

"אני חושב שאנחנו בימי הזוהר. מקום העבודה המועדף, השירות מספר אחת בחברות התקשורת, המותג החזק ביותר. השקנו אינטרנט, השקנו טלפוניה קווית, התוצאות הכספיות שלנו מצוינות ברבעון הרביעי. אנחנו רואים את היציאה מהמשבר הכלכלי. אגב, נפגענו יותר במשבר הכלכלי מהחברות האחרות, כי היו לנו הלקוחות הטובים יותר. ואצלם נפגעה הנדידה לחו"ל הרבה יותר מאשר אצל האחרים. בפלאפון לא היתה בכלל פגיעה בנדידה, כי אין להם עדיין הכנסות מנדידה, ובסלקום יש פחות נדידה היסטורית. אבל בשלב ההתאוששות, כבר מהרבעון הרביעי, אפשר לראות שנתאושש יותר מהחברות האחרות".

"יודעים לעבוד יחד"

* לא נהיה קצת צפוף בצמרת?

"לא אם יודעים לעבוד טוב ביחד. לאלי, לאילן ולי יש יחסים אישיים טובים מאוד. זה לא שבא עכשיו מישהו מבחוץ שאנחנו לא יודעים איך הוא ישתלב. כלומר, לא במקרה החלטנו על המבנה הזה. אנחנו יודעים לעבוד ביחד, אנחנו מכירים. אני מיניתי את אלי, וזה מהלך טבעי שכולם מאוד שמחים ומאוד אוהבים. בהתחשב באנשים, בהיכרות המוקדמת שלהם, בעובדה שכבר עכשיו עובדים ביחד, אני מעריך שאנחנו נדע לשתף פעולה שלא תיווצר בעיה".

* גליקמן במשולש הזה הוא דבק, הוא יצטרך לפרק הרבה מוקשים. זה לא טריוויאלי?

"שום דבר לא טריוויאלי גם כשאתה מביא מנכ"ל מבחוץ, כי אתה לא יודע מה אופיו ועד כמה הוא מתאים לחברה ועוד אלף ואחד דברים. טריוויאלי זה לא, אבל התכונות המצוינות של גליקמן ללא ספק יתרמו לעבודה המשותפת".