התקציב הדו-שנתי ל-2011-2012 עבר בקריאה ראשונה

ההצעה עברה ברוב של 53 בעד ו-36 נגד ■ רוני בר-און: "תקציב דו-שנתי יש רק בישראל ובחריין" ■ ח"כ אורית זוארץ לשר האוצר שטייניץ: "ידוע לכל שאתה חכם, אתה אינך רשע וודאי אינך תמים, דומה כי אתה השר שאינו יודע לשאול"

התקציב הדו שנתי לשנים 2011 ו-2012 עבר היום (ד') בקריאה ראשונה בכנסת. ההצעה עברה ברוב של 53 בעד ו-36 נגד.

שר האוצר לשעבר, רוני בר-און (קדימה) אמר טרם ההצבעה: "תקציב דו שנתי יש רק בישראל ובחריין - כבוד גדול. הדמוקרטיות הגדולות". יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אגב, הצביע נגד התקציב.

לאחר ההחלטה, אמרה ח"כ אורית זוארץ לשר האוצר יובל שטייניץ, כי "ידוע לכל שאתה חכם, אתה אינך רשע וודאי אינך תמים, דומה כי אתה השר שאינו יודע לשאול - לשאול מה הקשר בין דבריהם של אותם יועצים המדברים גבוהה לבין המציאות הקיימת בישראל של היום. אינך יודע לשאול מה הקשר בין תכנון לטווח ארוך לבין תקציב דו שנתי, שכן אין חברה כלכלית עולמית המסוגלת לתכנן את צעדיה באופן יעיל בדרך זו. נראה כי כל מטרת המהלך היא קיבוע של השרים במסמרים חזקים לכיסואתיהם".

גם ח"כ מאיר שטרית (קדימה) התבטא נגד התקציב הדו-שנתי בכנסת. שטרית הדגיש את הנחיצות לטפל בתקציב המדינה בעדינות, ואף הביא את דעתם של נציגי ה-OECD‏ אשר אמרו כי להקים נורמה של תקציב דו-שנתי עלול לגרום להגדלת הפער הכלכלי במדינה ולקשור את הידיים של אלו שירצו לעשות רפורמות.

לדבריו, "הממשלה מתפארת בכל הרפורמות שהיא מבצעת אבל למעשה בגלל תקציב-דו שנתי היא מגבילה את עצמה מלכתחילה". לחברי הקואליציה הוסיף: "אתם מצביעים בעיוורון! גלגל גם יכול להתהפך...תיזהרו במעשיכם, כי מחר אתם יכולים למצוא את עצמיכם בצד השני". לסיום דבריו אמר שטרית, כי "אני בעד גישה שאומרת בואו נעזור לחלשים, אבל אפשר לעשות את זה בדרכים אחרות, למשל הגדלת מס הכנסה השלילי, ובכך נוכל לעזור לאוכלוסיות חלשות יותר".