ביהמ"ש: גאידמק חייב להתייצב לדיון במשפטו ב-27 במאי

היקף העבירות בכתב האישום נגד גאידמק בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים עומד על כ-50 מיליון דולר ■ מדברי השופט התברר כי שלב ההוכחות במשפט צפוי להתחיל בדצמבר

‎‎ארקדי גאידמק יהיה חייב להתייצב לדיון הבא בעניינו שיתקיים ב-27 במאי - כך פסק היום (ה') בית המשפט המחוזי בתל-אביב.

השופט גלעד נויטל קבע כי נוכחות הנאשמים בישיבת בית המשפט הבאה, בה תתקיים הקראת כתב האישום, היא הכרחית. מדברי השופט התברר כי שלב ההוכחות במשפט צפוי להתחיל בדצמבר.

סניגורו של גאידמק, עו"ד דוד ליבאי, ביקש היום מבית המשפט לקיים ישיבה נוספת לפני שייפתח המשפט באופן ממשי - אך נויטל דחה את הבקשה.

גאידמק הפקיד אתמול (ד') את השלמת הערבות שבה חוייב בסך 3 מיליון דולר נוספים להבטחת התייצבותו למשפט.

נגד גאידמק ואחרים הוגש כתב אישום, המייחס להם עבירות של הלבנת הון וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, במסגרת פרשת הלבנת הון נרחבת בבנק הפועלים. היקף העבירות המתוארות בכתב האישום עומד על כ-50 מיליון דולר.

יחד עם גאידמק נאשמים בכתב האישום חברת פועלים שירותי נאמנות; מנהליה הבכירים לשעבר של החברה, חיים שמיר ושלמה רכט; היועץ המשפטי של החברה רם לוי; נחום גלמור, שפעל לפי האישום כאיש קש מטעם גאידמק; ומנהלת קשרי לקוחות בסניף בנק הפועלים ברחוב הירקון בתל-אביב, קרן ללום.

פועלים שירותי נאמנות, הנמצאת בשליטת בנק הפועלים, וראשיה מואשמים כי פעלו יחד עם גאידמק וגלמור כדי לאפשר לגאידמק לרכוש במירמה את החברה ההולנדית "טרמופוסט", הפועלת בתחום הפוספטים, תוך הסתרת זהותו כרוכש החברה וכבעל הכספים ששימשו לרכישתה. זאת, תוך הצגתו של גלמור כרוכש החברה ותוך הצגת 50 מיליון דולר מכספיו של גאידמק ככספים השייכים כביכול לגלמור. ‏‎‎‏(ת"פ 4202/09).