נשיא ארה"ב לא יוכל לכבות את האינטרנט בשעת חירום

הסנאט יצביע בקרוב על חוק אבטחת אינטרנט (cybersecurity) מתוקן, שנועד לרכך את ההתנגדויות מצד תעשיית הטכנולוגיה והציבור בארה"ב

הסנאט האמריקני יצביע בקרוב על חוק אבטחת אינטרנט (cybersecurity) מתוקן. טיוטת החוק החדשה, שהגישו הסנאטורים ג'יי רוקפלר ואולימפיה סנואו, נועדה לרכך את ההתנגדויות מצד תעשיית הטכנולוגיה והציבור בארה"ב.

לדברי מבקרים, הצעת החוק הקודמת אפשרה לנשיא "לסגור" את האינטרנט במקרה של פגיעה בביטחון הלאומי. ההצעה מוציאה מידי הנשיא את הכוח למנוע גישה לאינטרנט באופן חד צדדי, ומחייבת ניסוח תוכניות להתנהלות במקרה של מקרה חירום לאומי ביחד עם גורמים מהתעשייה.

מקרה חירום כזה מוגדר בהצעה כ"אירוע קיברנטי השקול לפעולה מלחמתית, התקפת טרור או אסון טבע גדול". החוק החדש כולל סוגיה נוספת שהייתה במחלוקת בהצעות החוק הקודמות, והיא דרישה לתת אישור רשמי למומחי אבטחה קיברנטית, שגורמים בתעשייה מתנגדים לה.

לדברי רוקפלר, "החברות הפרטיות והממשלה חייבים לעבוד ביחד כדי להגן על המדינה שלנו, הרשתות שלנו ודרך החיים שלנו מפני האיום הקיברנטי הגובר. הרשתות שהמשפחות והעסקים בארה"ב נסמכים עליהן בפעילות היומיומית שלהם נפרצות ומותקפות כל יום. ברגע זה ממש, אויבים קיברנטיים מתוחכמים מנסים לגנוב את הזהות שלנו, את הכסף שלנו, את ההמצאות שלנו ואת הסודות הביטחוניים שלנו".

נשיא ארה"ב ברק אובמה הכריז על הביטחון הקיברנטי כעל נושא שנמצא במקום גבוה בסדר העדיפויות הלאומי, ומינה בדצמבר 2009 את הווארד שמידט, בכיר לשעבר במיקרוסופט, כמתאם הפעילות בנושא.

דיון נוסף בהצעת החוק נקבע לשבוע הבא.