דיסקונט מוכר אחזקותיו בבינלאומי - יפריש 120 מ' ש' בדו"חות

הבנק אישר בדיווח לבורסה, את הפרסום ב"גלובס" אתמול, לפיו ימכור כ-26.4% מהון המניות של הבינלאומי שבבעלותו ■ הבינלאומי יחלק דיבידנד של 800 מיליון שקל, ולאחר מכן יתחיל בהליך לאיחוד מניות (1) ו-(5) שלו

בנק דיסקונט מאשר את הפרסום ב"גלובס": הבנק דיווח הלילה לבורסה על ההסכם למכירת אחזקותיו בבנק הבינלאומי, כשמתווה ההסכם זהה לזה שנחשף ב"גלובס" בינואר ואותו הציג לבנקים המפקח על הבנקים רוני חזקיהו.

מכירת מניות הבינלאומי תגדיל את הלימות ההון של דיסקונט ב-1.2% ואת הלימות ההון הראשוני המקורי ב-0.7%. בדיסקונט מתכוונים להכיר בתמורת המכירה בשני שליש מהסכום להון ראשוני ושליש להון המשני. בעקבות המכירה, צפוי הבנק לערוך בדו"חות 2009 הפרשה למס בסך של כ-120 מיליון שקל.

נכון להיום, מחזיק בנק דיסקונט כ-26.4% מהון המניות של הבינלאומי וכ-11.1% בזכויות ההצבעה. ההסכם דורש את אישורו של המפקח על הבנקים ושל הממונה על ההגבלים העסקיים וכן השלמת חלוקה של דיבידנד ע"י הבינלאומי לבעלי מניותיו, בסכום של 800 מיליון שקל. נקודה פתוחה שנותרה היא האם הדיבידנד יחולק בפעימה אחת או שתיים. חזקיהו יאשר באופן חריג את חלוקת הדיבידנד.

לאחר מכן הבינלאומי יתחיל בהליך לאיחוד מניות בינלאומי 1 ו-בינלאומי 5 שלו. איחוד המניות יביא לכניסת מניית הבינלאומי למדד ת"א 25 כנראה כבר בחודש יוני וצפוי להעלות את שווי הבנק. כך ירוויח דיסקונט ממכירת המניות בשווי גבוה יותר.

שישה חודשים ממועד השלמת איחוד המניות, בנק דיסקונט יפעל למכירת 6% ממניותיו בבינלאומי לצדדים שלישיים במחיר שאינו נמוך משווי ההשקעה של המניות הנמכרות, בדו"חות הכספיים.

עם השלמת המהלך ועד סוף 2013, בנק דיסקונט יהיה זכאי לגרום למינוי רבע מחברי הדירקטוריון של הבנק הבינלאומי, מבין מועמדים שיומלצו ע"י דיסקונט.