איזי אנרגיה רוכשת שליטה מלאה באיזי ארה"ב ב-10 מ' ד'

החברה התקשרה עם קרן מוסטנג מזאנין ובנק אמריקני למתן הלוואה של 10 מיליון דולר עבור מימון הרכישה

חברת איזי אנרגיה , שבשליטת אלי זהבי, דיווחה היום (א') כי השלימה רכישת חלקה של אינווסטק בחברה הנכדה, איזי ארה"ב (34%), המרכזת את פעילותה העסקית של איזי אנרגיה בארה"ב. היקף העסקה הינו כ-10 מיליון דולר.

איזי אנרגיה התקשרה עם קרן מוסטנג מזאנין ובנק אמריקני למתן הלוואה של 10 מיליון דולר עבור מימון הרכישה. ההלוואה היא לתקופה של 4.5 שנים ותיפרע ב-9 תשלומים חצי שנתיים. ההלוואה תישא ריבית של 10-11%.

רכישת מניות אינווסטק באיזי ארה"ב מתבצעת במסגרת מימוש אופציה שניתנה לאיזי אנרגיה בהסכם ההשקעה של אינווסטק בחברה הנכדה איזי ארה"ב מסוף שנת 2008. אינווסטק השקיעה אז 10 מיליון דולר באיזי ארה"ב וניתנה לה האופציה להמיר את הסכום לחוב שיוחזר בתום תקופה של 3 שנים מיום ההשקעה. כמו כן, במסגרת ההסכם, ניתנה לאיזי אנרגיה האופציה לבקש בתום שנה מחתימת ההסכם להחזיר לאינווסטק את השקעתה ולקבל חזרה את המניות באיזי ארה"ב.

יש לציין כי בעת ההשקעה, בשנת 2008, החזיקה איזי ארה"ב ב-51 תחנות דלק, בעוד היום מחזיקה החברה ב-92 תחנות דלק.

"ההסכם מאפשר לנו לחזור להיות בעלי השליטה באיזי ארה"ב במחיר שאינו משקף את הצמיחה בחברה במהלך השנה האחרונה, ולכן מהווה הזדמנות עבורנו", אמר אורן זהבי, סגן יו"ר איזי אנרגיה אשר טיפל מטעם החברה בעסקה. "ההסכם משפר את מצבנו גם מהבחינה הפיננסית, שכן החוב הפוטנציאלי הקיים היום כלפי אינווסטק יוחלף בחוב בעל מח"מ ארוך יותר".

קרן מוסטנג, שהוקמה בשלהי 2008, מתמחה במתן פתרונות מימון מסוג מזאנין במגוון תחומי פעילות לחברות ישראליות, פרטיות ונסחרות, הפועלות בארץ ובחו"ל. המשקיעים הבולטים בקרן הם קבוצת IDB, בנק מזרחי טפחות, בנק לאומי (דרך לאומי פרטנרס) ופסגות.