"עד 2014 רוב מדינות ה-G7 יסבלו מיחס חוב לתמ"ג של 100%"

כך אמר ג'ון ליפסקי, סגן יו"ר קרן המטבע הבינלאומית ■ "כבר השנה היחס הממוצע של החוב לתמ"ג במדינות המתקדמות צפוי להגיע לרמות שנראו ב-1950 ■ "יחס החוב בכמה מדינות מתפתחות כבר הגיע לרמות מדאיגות"

"הכלכלות המתקדמות במאבק 'חריף' עם רמות גבוהות ומנופחות של חוב ציבורי, זאת כאשר היציאה מתוכניות הסיוע והתמיכה עלולות לא להספיק כדי להוריד את הגירעונות לרמתן הנורמלית", כך אמר ג'ון ליפסקי, סגן היו"ר של קרן המטבע הבינלאומית (IMF), בניאום שנשא היום (א') בבייג'ין בסין.

ליפסקי מעריך כי כל מדינות ה-G7, למעט קנדה וגרמניה, יסבלו מיחס חוב לתמ"ג קרוב או גבוה יותר מ-100% עד 2014. "כבר השנה היחס הממוצע במדינות המתקדמות צפוי להגיע לרמות שנראו בשנת 1950, לאחר מלחמת העולם השנייה", אמר והוסיף כי יחס החוב בכמה מדינות מתפתחות כבר הגיע לרמות "מדאיגות".

"גל החוב הממשלתי מחריף כאשר הלחץ מחריף כאשר ההוצאות הפנסיה והבריאות עולות", אמר ליפסקי. "תכניות החילוץ אחראיות לגידול של כ-10% בלבד מיחס החוב לתמ"ג, ויציאה מהן לא תספיק להחזיר את הגירעונות ויחס החוב לרמות הנורמליות".

"עליית החוב הציבורי עלולה להוביל ממשלות לחפש לחסל אותו על חשבון עלייה באינפלציה אם הם ייכשלו לבצע צעדים פיסקליים בזמן", אמר מנכ"ל פימקו מוחמד אל-אריאן. נסים ניקולס טאלב, מחבר הספר "הברבור השחור", כי הוא מודאג מעליית האינפלציה כאשר ממשלות ברחבי העולם מגדילות את יחס החוב ומדפיסות כסף.