מכירות הנעליים בשוק המקומי צנחו ב-2009 ב-20% ל-618 מיליון שקל

ירידה של 6% נרשמה גם בהיקף יצוא הנעליים, שהסתכם בשנה החולפת ב-42.1 מיליון דולר

תעשיית הנעליים המקומית התכווצה ב-2009 - רשמה ירידה של 20% במכירות לשוק המקומי לסך של 618 מיליון שקל, ונסיגה של 6% ביצוא ל-42.1 מיליון דולר - כך מסר מיכאל אילוז, יו"ר ענף הנעליים בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל טבע נאות.

לדבריו, ב-2009 נמשכה מגמת הירידה במחירי הנעליים, עם ירידה ממוצעת של 10.9% לעומת מחירי 2008. מחירי נעלי גברים ירדו בכ-8.9%, מחירי נעלי נשים ירדו ב-10.3%, ומחירי נעלים ילדי ירדו ב-15.2%.

יבוא הנעליים קטן אשתקד ב-7% לסך של 304.5 מיליון דולר. זאת, לדברי אילוז, כתוצאה ממימוש מלאים בכל שרשרת האספקה.

בהתאחדות מציינים כי היבוא מסין מסתכם בכ-126 מיליון דולר, מאיטליה יובאו נעליים ב-26 מיליון דולר, מהולנד ב-20.3 מיליון דולר, ומבלגיה ב-20 מיליון דולר.

גם בענף ההנעלה הישראלי מונהג כעת קמפיין "כחול-לבן", המונהג במרבית ענפי התעשייה, עם פנייה לצרכנים לחפש את התווית "מיוצר בישראל" על אריזות הנעליים.

בהתאחדות התעשיינים מעריכים כי ברבעון הראשון של 2010 תירשם עלייה של 10% במכירות הנעליים לשוק המקומי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהיה חלש ובלט בירידה משמעותית.

עם זאת, ההערכה היא ש-2010 עדיין תהיה בצל המשבר, בעיקר ליצואנים הפועלים בדולרים ובאירו.