דיווח: רפורמת הבריאות של אובמה - לעוד הצבעה בקונגרס

"הרפובליקנים הצליחו למצוא שני סעיפים ברפורמת הבריאות שסותרים את תקנות התקציב. לכן, הרפורמה לאחר 'התיקון' צריכה לקבל שוב את אישור הקונגרס", אמר עוזרו של מנהיג הרוב בסנאט, הארי ריד

רפורמת הבריאות שכבר אושרה מוקדם יותר השבוע, ככל הנראה, תצטרך לחזור לקונגרס להצבעה נוספת לאחר שעברה כמה "תיקונים", כך דווח היום (ה') במארקט ווטש.

"הרפובליקנים הצליחו למצוא שני סעיפים ברפורמת הבריאות שסותרים את תקנות התקציב. לכן, הרפורמה לאחר 'התיקון' צריכה לקבל שוב את אישור הקונגרס", אמר עוזרו של מנהיג הרוב בסנאט, הארי ריד.

לפי הדיווח, הצעת החוק החדשה מציעה שינויים לרפורמת הבריאות שכבר אושרה - השינויים לסעיפים שהדמוקרטים דרשו אותם בתמורה להעביר את הצעת החוק הקודמת.

נזכיר כי רפורמת הבריאות של אובמה התקבלה בתחילת השבוע ברוב של 219 דמוקרטים (216 קולות היו המינימום ההכרחי) לעומת 212 רפובליקנים. למתנגדים הצטרפו 34 דמוקרטים, רובם ככולם קתולים, שלא יכלו להשלים עם מה שנראה להם כהסטת כספים פדרליים למימון הפלות בחוק החדש.

אישור רפורמת הבריאות נחשב לניצחון היסטורי לאובמה ולדמוקרטים כאשר כל נשיא במאה שעברה, רפובליקני או דמוקרטי, ניסה לתקן את שירותי הבריאות, כדי להתגבר על עוולות שמובנות במערכת.

עד עתה היתה ארה"ב המדינה המתועשת היחידה שאזרחיה אינם נהנים מביטוח בריאות אוניברסלי כאשר עשרות מיליוני מאזרחיה מוצאים עצמם מחוץ למעגל המבוטחים.