מסתמן: רשות השידור תפסיק את הפקת החדשות המקומיות

רשות השידור אמורה להפיק את החדשות המקומיות מכספי התמלוגים של HOT ו-yes המועברים אליה באמצעות משרד התקשורת, אולם הכספים טרם הועברו ■ HOT שוקלת להוציא את הפקת החדשות המקומיות למכרז

עובדי החדשות המקומיות קיבלו הודעה כי ייתכן שאחרי חג הפסח הם לא ישובו לעבודתם. ל"גלובס" נודע כי לרשות השידור לא הגיע עדיין מימון ממשרד התקשורת להפקת 6 המהדורות המקומיות המשודרות בכבלים ובלוויין.

רשות השידור אמורה להפיק את החדשות המקומיות, על-פי הוראת השעה של הכנסת, מכספי התמלוגים של HOT ו-yes המועברים אליה באמצעות משרד התקשורת. עם שוב הכנסת מהפגרה, היא אמורה להצביע בעד הארכת הוראת השעה.

בתוך כך נודע כי HOT בוחנת אפשרות להוציא את הפקת החדשות המקומיות, שעלותן 25.5 מיליון שקל, מידי רשות השידור ולהעבירן באמצעות מכרז לחברה אחרת.

על-פי התקנות, HOT אמורה להעביר את עיקר הסכום, בהתאם לגובה תמלוגיה המשתנה, וחברת yes אמורה להעביר את היתר. על-פי כללי מועצת הכבלים והלוויין, חלקה של yes צריך להיות מועבר באמצעות משרד התקשורת.

HOT העבירה מקדמות בלבד של מיליונים בודדים מתוך כ-19 מיליון שקל, ואילו חלקה של yes טרם התקבל כלל, למרות שהחברה העבירה את הכסף לרשויות המדינה.

מנהל החדשות המקומיות מטעם רשות השידור, יורם כהן, עבר היום (ה') בין מערכות המהדורות ברחבי הארץ והודיע לעובדים כי לא מן הנמנע כי הן תיסגרנה כבר בשבועות הקרובים, שכן אין באפשרות הרשות להמשיך ולממנן מכסם, כך על-פי החלטת הוועד המנהל.

כהן אמר ל"גלובס": "אנחנו יודעים שנעשים מאמצים להעביר את הכסף, אבל רשות השידור לא יכולה להרשות לעצמה להפיק את החדשות המקומיות בלי שיועברו אליה כל הכספים שמגיעים לה לפי חוק. אנחנו מקווים שבאמת ימצא פיתרון".