מריל לינץ': "שוויו ההוגן של השקל - 3.01 שקלים לדולר"

בסקירה ללקוחותיהם מספקים האנליסטים תחזיות אגרסיביות למדי על השקל וצופים שבנק ישראל יפסיק להוות מכשול לייסוף השקל ■ מעריכים כי הדולר יירד ל-3.5 שקלים ב-3 החודשים הקרובים

הנתונים הכלכליים החזקים של ישראל ידחפו את השקל מעלה והוא יגיע ל-3.5 ש' לדולר עד חודש יוני. כך מעריכים כלכלני מריל לינץ' בסקירה שהוציאו ללקוחותיהם, אשר הגיעה לידי "גלובס". היום לא מתקיים מסחר במט"ח, אולם המסחר באופציות משקף לדולר ירידה של 0.5% ל-3.73 שקלים. ביומיים הקרובים לא ייקבעו שערים יציגים בשל חג הפסח.

האנליסטים מציינים כי השקל יתחזק באופן הדרגתי בטווח הקרוב בשל התערבויות בנק ישראל, אולם בטווח הבינוני צפוי בנק ישראל, להערכתם, לצאת לחלוטין משוק המט"ח, מה שיסלול את הדרך להתחזקות משמעותית של השקל.

"אנו צופים שהשקל יתחזק ל-3.5 ש' לדולר עד אמצע השנה", כותבים האנליסטים מאי דואן ודייוויד הונר ממריל לינץ'. "התיאבון לסיכון יגדל ברבעון השני והשקל יהיה חזק וישקף את הנתונים הכלכליים החזקים של ישראל".

האנליסטים מעריכים כי המשק הישראלי יצמח ב-3.5% השנה לעומת 0.7% בשנה שעברה, כאשר הצמיחה תואץ ל-4% בשנת 2011. הם מעריכים גם שהריבית תעלה ל-3% השנה ול-4% בשנה הבאה, כאשר לעת עתה לא צפוי בנק ישראל להעלות את הריבית עד חודש מאי.

"השקל נמוך ב-20% משוויו"

"חודש מאי יהיה התאריך האחרון להעלאת הריבית, לאחר שנראה נתוני צמיחה חזקים של הרבעון הראשון של 2010", מציינים האנליסטים. "מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל יהווה טריגר להעלאת הריבית".

חלק ניכר מהסקירה מודגש לשקל. האנליסטים מדגישים שהם "שוריים על השקל בטווח הבינוני" אך באותה נשימה מדגישים כי רכישות הדולרים האקראיות של בנק ישראל צפויות להביא לייסוף הדרגתי של המטבע הישראלי.

"מודל הערכת השווי שלנו מצביע על כך שהשווי ההוגן של השקל עומד על 3.01 ש' לדולר, כלומר השקל נמוך בכ-20% משוויו", כותבים האנליסטים. עם זאת, יש להדגיש כי תחזיותיהם הרבה פחות אגרסיביות ועומדות כאמור על 3.5 שקלים לדולר במחצית 2010 ו-3.55 ש' לדולר בסוף השנה. ובנק ישראל? הוא לא יהווה מכשול מהותי לייסוף השקל, לדעת כלכלני מריל לינץ'.

"הסבירות להתערבות נוספת של בנק ישראל בשוק המט"ח בתקופה הקרובה הינה גבוהה, אך אנו מאמינים כי בנק ישראל יפסיק להתערב בשוק, מה שיסלול את הדרך להאצת ייסוף השקל. עד אז, התרחיש עבור השקל ימשיך להיות 'התחזקות איטית'", כותבים האנליסטים.

[לאתר המט"ח]