סולקה תביעה ייצוגית ב-17 מיליארד שקל נגד תנובה ומילקו תעשיות

בתביעה נטען כי החברות המציאו סוג חדש של חלב וקראו לו "מפוסטר על", על מנת שציבור הצרכנים יסבור בטעות כי מדובר בחלב עם פסטור בריא יותר - ומכרו אותו במחיר הגבוה בכ-20% ממחיר חלב מפוסטר רגיל

‎‎בהמלצת בית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה סולקה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בסך כ-17 מיליארד שקל נגד החברות תנובה ומילקו תעשיות. זאת, בטענה להטעיית צרכנים בקשר לאיכות החלב, שכונה על-ידי החברות "מפוסטר על", ולביצוע מעשה תרמית באמצעותו הן ניסו להאריך את חיי המדף של החלב.

התובעים, אסתר משען ואשר בלומנצוויג, טענו כי מילקו ותנובה המציאו סוג חדש של חלב שאינו נמנה עם סוגי חלב בתקן הישראלי, ואורך חיי המדף שלו כ-28 יום (באריזת קרטון) וכ-15 יום (בכדי פלסטיק).

בתביעה נטען כי החברות כינו את הסוג החדש של החלב "מפוסטר על", כדי שציבור הצרכנים יסבור בטעות כי מדובר בחלב שבו מבוצע תהליך שהינו לכאורה מועיל יותר לבריאות מאשר פסטור רגיל - בשעה שבפועל ההיפך הוא הנכון.

התובעים ציינו כי החלב מסוג "מפוסטר על" נמכר כחלב טרי, ומחירו גבוה בכ-20% ממחירו של חלב מפוסטר רגיל.

באמצעות עו"ד מוטי ארד ממשרד רון גזית, רוטנברג ושות', הסבירה "מילקו" כי החלב עובר תהליך פיסטור לפי כללי התקן הרשמיים, וכי היא מעניקה ללקוחותיה חלב מפוסטר בעל חיי מדף ארוכים יותר ובאותו מחיר של חלב מפוסטר רגיל.

עם תחילת הדיון המקדמי בתביעה המליצה השופטת אסתר שטמר לתובעים להסתלק מהתביעה.

תנובה יוצגה בידי עו"ד איתמר ענבי ממשרד ש.פרידמן ושות'.