תחרות לגוגל? אפל צפויה להשיק מערכת חדשה לפרסום בסלולר

דיווחים באינטרנט: אפל, שרכשה בינואר חברה העוסקת בפרסום בסלולר ב-300 מיליון דולר, אמורה לחשוף את המערכת בעוד 10 ימים

אפל צפויה להודיע על השקת מערכת חדשה לפרסום בסלולר: האתר MediaPost דיווח בסוף השבוע כי מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, תיאר את המערכת כ"מהפכנית" וכ"דבר הגדול הבא".

לפי הדיווח, ג'ובס יחשוף את המערכת ב-7 באפריל, 4 ימים בלבד לאחר השקת מכשיר ה-iPad החדש של החברה.

גורמים באפל אומרים כי אירוע השקת המערכת, שכבר זכתה ברשת לכינוי iAd, יהיה שווה-ערך בחשיבותו לכל אירוע השקה של גאדג'ט חדש מתוצרת החברה, כמו ה-iPhone, ה-iPod או ה-iPad.

עד כה לא פורסמו פרטים נוספים אודות מערכת הפרסום החדשה, אך ככל הנראה מדובר במערכת שבנתה חברת Quattro, העוסקת בפיתוח פרסום לסלולר, אותה רכשה אפל בינואר 2010 תמורת 300 מיליון דולר. גוגל, לעומת זאת, רכשה בנובמבר 2009 חברה באותו התחום, AdMob, ב-750 מיליון דולר.

הצגת המערכת החדשה עתידה להצית קרב חזיתי ראשון בין אפל לבין גוגל על שוק הפרסום בסלולר. התחרות בין השתיים נכנסה למסלול האצה מאז הציגה גוגל את מערכת ההפעלה שלה למכשירים הסלולריים, אנדרואיד, שמתחרה בין השאר ב-iPhone של אפל. גוגל ואפל מתחרות על מציאת אפיקי הכנסה חדשים בענף הפרסום הסלולרי, שמהווה הרחבה מעבר לעסקי הליבה של השתיים.

השוק לא מצליח להתרומם

על-פי דו"ח של חברת מחקרי השוק InterPublic, ההכנסות מפרסום בסלולר יעמדו השנה על סכומים קטנים יחסית של 331 מיליון דולר ויגיעו ל-409 מיליון דולר ב-2011.

מחברי הדו"ח סבורים כי שוק הפרסום בסלולר לא מצליח להתרומם מכיוון שכרגע אין מודל פרסומי מוצלח ואטרקטיבי עבור המפרסמים בשוק זה. אפל מקווה לתת פיתרון לבעיה זו עם השקת מערכת הפרסום החדשה.

חלק מההערכות צופות כי המערכת תתבסס על טכנולוגיה, שתאפשר פרסום ממוקד על-פי מיקום גיאוגרפי של המשתמש. אך העובדה שגוגל מחזיקה בטכנולוגיה דומה הופכת את האפשרות הזו לפחות סבירה.

אפשרות נוספת היא מודעות ש"מכבות" את עצמן אם אינן מצליחות למשוך את תשומת-ליבו של המשתמש, ומתחלפות במודעות אחרות. אפל רשמה פטנט על טכנולוגיה דינמית מסוג זה לפני קרוב לשנתיים.

בינתיים, כל עוד באפל מסרבים למסור פרטים על המערכת - כל ההערכות הן בגדר ספקולציות בלבד, ואנשי תעשיית הפרסום ייאלצו להמתין בסבלנות.