עשרת הגדולים בביטוח גרפו ב-2009 67 מיליון שקל בשכר

מנכ"לי קבוצות הביטוח הגדולות בולטים בנוכחותם בדירוג השכר של 2009 בענף ■ בראש טבלת מקבלי השכר הגבוה בענף הביטוח נמצא אייל לפידות, שעבור שבעה חודשים כמנכ"ל הפניקס קיבל שכר ותגמולים בעלות של מעל 9.5 מיליון שקל

שנת 2009 הייתה שנת ההתאוששות בשוקי ההון ובתוצאות קבוצות הביטוח והפיננסים. לאחר הפסדי העתק של שנת 2008, רשמו כל החברות התאוששות אדירה והציגו רווחים משמעותיים. ההתאוששות הזו באה לידי ביטוי גם בשכרם של אנשי הענף, שנהנו מבונוסים ניכרים בגובה מיליוני שקלים.

67 מיליון שקל - זהו היקף התגמולים של עשרת מקבלי השכר הגבוה בענף הביטוח ב-2009. זאת, לעומת תגמולים - שכר, בונוסים, אופציות ועוד - בהיקף של כ-61 מיליון שקל ו-71 מיליון שקל שרשמו עשרת מובילי הענף בשנים 2008 ו-2007, בהתאמה.

את דירוג השכר של 2009 ניתן לאפיין בנוכחות ניכרת של המנכ"לים בקבוצות הגדולות, ובעלי תפקידים בפעילויות לווייניות לקבוצות הביטוח (בעיקר בכירים בבתי ההשקעות שלהן). סיכום זה איננו כולל את בתי ההשקעות כלל פיננסים ומגדל שוקי הון, שכיכבו בשנה החולפת בראש מצעד מקבלי השכר הגבוה בקבוצות הביטוח והפיננסים (ראו דירוג השכר בבתי ההשקעות).

בראש טבלת מקבלי השכר הגבוה בענף הביטוח נמצא אייל לפידות, שעבור שבעה חודשים כמנכ"ל הפניקס קיבל שכר ותגמולים בעלות של מעל 9.5 מיליון שקל (מזה, תשלום מבוסס מניות בהיקף כ-6 מיליון שקל). יחד עם כהונתו בחלק הראשון של 2009 בדלק ישראל, לפידות רשם בשנה החולפת שכר בעלות כוללת של כ-17.8 מיליון שקל.

במקום השני נמצא מישל סיבוני, שבמחצית 2009 הפך למנכ"ל הראל חברה לביטוח. סיבוני, מבכירי קבוצת הביטוח השלישית בגודלה בשוק, קיבל ב-2009 שכר בעלות כוללת של 7.5 מיליון שקל.

במקום השלישי נמצא עוד מנכ"ל של קבוצה גדולה - יונל כהן ממגדל, שקיבל בשנה החולפת שכר בעלות כוללת של כ-7 מיליון שקל. אחריו ברשימה הנציג הראשון מתוך שלושה של קבוצת כלל, שכמו בשנה הקודמת שלחה את אותם שלושה נציגים לדירוג. כך, שי פוגל, מנכ"ל החברה הבת האמריקנית גארד, מציג עלות שכר כוללת של כ-6.9 מיליון שקל, ובהמשך ראשי החברה נמצאים במקום השביעי, המנכ"ל שי טלמון, והתשיעי, היו"ר אביגדור קפלן.

במקום החמישי ניצב הנציג הראשון והבכיר מתוך שלושה של קבוצת מנורה, המנכ"ל ארי קלמן. מבחינת מנורה, מדובר בנציגות גדולה מהרגיל. עלות שכרו של קלמן, מנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח והמשנה למנכ"ל מנורה מבטחים החזקות, הסתכמה אשתקד בכ-6.3 מיליון שקל. רכיב התשלום מבוסס המניות של קלמן, שמחזיק ב-2.72% ממניות מנורה מבטחים החזקות, עמד ב-2009 על 2.6 מיליון שקל, כך ששכרו הסתכם בעלות של כ-3.6 מיליון שקל.

22
 22