תחזית היבולים השנתית בארה"ב: צפי לזריעת שיא של סויה

משרד החקלאות האמריקני פרסם תחזית שנתית לפיה צפוים לגדול שטחי הגידול של הסויה ב-1%, של התירס ב-3% של הכותנה ב-15% ושל החיטה לרדת ב-9% ■ החוזים העתידיים על הסחורות החקלאיות - נפלו

דו"ח היבולים של משרד החקלאות האמריקני שפורסם היום (ה') מעריך כי בשנה הקרובה יזרעו החקלאים בארה"ב פולי סויה בהיקף שיא של 78.1 מיליון אקרים, עלייה של כ-1% לעומת השנה שעברה. גם שטחי הגידול של תירס בארה"ב יגדלו ב-3% ל-88.8 מיליון אקרים.

העלייה עשויה להוביל ליבולי שיא שיגדילו את היקף מלאי סחורות החקלאיות הבסיסיות בסוף השנה ויוריד את החשש ממחסור במזון, לאחר הגידול שחל בשנתיים האחרונות בביקושים למוצרי חקלאות אלו לתעשיית האתנול ולשווקים מעבר לים שהביאו לירידה ברמת המלאים.

החוזים העתידיים על הגידולים החקלאיים המובילים רשמו הערב ירידות חדות בבורסת החוזים בשיקגו לאחר פרסום תחזית ה-USDA. החוזה העתידי על הסויה למסירה בחודש מאי נפל בכ-3.8% ל-9.3725 דולר לבושל ומחירו של החוזה על התירס ירד בכ-2.5% ל-3.46 דולר לבושל.

התחזית של משרד החקלאות ביחס לגידולי החיטה בארה"ב היתה ל-53.8 מיליון אקרים, ירידה של 9% לעומת השנה שעברה, ולמרות זאת גם מחירו של החוזה העתידי על החיטה רשם הערב ירידה בשיעור של 4.3% לרמה של 4.5125 דולר לבושל.

התחזית השנתית ביחס לכותנה הינה לעלייה של 15% בהיקף שיטחי הגידול שצפוי להסתכם ב10.5 מיליון אקרים.