ת"א יצאה לחג שני עם חיוך; המעו"ף טיפס ב-0.3% ל-1,233 נק'

המעו"ף נושק לשיא היסטורי שנקבע ב-1,237 נק' ■ המחזורים היו דלילים והסתכמו בכ-930 מיליון שקל ■ טבע הגיעה לפשרה עם סאנופי אבנטיס ואיבדה 0.7% ■ האחרונות לדווח: אזורים, טאו, מי עדן והמשביר לצרכן

הבורסה בת"א סגרה היום (ה') את יומו הראשון של הרבעון השני ויומו האחרון של שבוע המסחר המקוצר בעליות שערים, על רקע המגמה החיובית במסחר בבורסות אסיה ואירופה, והאווירה החיובית בחוזים העתידיים בוול סטריט לקראת הפתיחה היום.

בבורסה באחד-העם התקיים גם היום מסחר מקוצר שהסתיים ב-14:43, לרגל חול המועד פסח. המשקיעים בת"א ייצאו בסוף היום לחופשה ארוכה מהרגיל, כשביום ראשון ושני לא יתקיים מסחר לרגל חג שני של פסח.

מדד המעו"ף הוסיף ברבעון הראשון 7.3% והוא רחוק כעת ב-4 נקודות משיא כל הזמנים שנקבע באוקטובר 2007 - 1,237 נק'. במסחר התוך-יומי, קבע המעו"ף שיא של כל הזמנים ברמת ה-1,248 נק'.

ברקע למסחר בת"א, וול סטריט סגרה אמש את הרבעון הראשון בירידות שערים בשיעור מירבי של 0.5% על רקע אכזבה מנתוני סקר ה-ADP שהצביע על גריעה מפתיעה של משרות מהסקטור הפרטי, והן מכיוון הפעילות היצרנית באיזור שיקגו שם נחלשה ההתרחבות בפעילות. נתון ההזמנות מהמפעלים הצביע על חודש נוסף של עלייה ושיפר במקצת את האווירה בשוק. בסיכום הרבעון הראשון וול סטריט הצליחה לרשום עליות של 4.9%-5.7%. מדד S&P 500, הנחשב למדד הבנצ'מרק בוול סטריט אף רשם את הרבעון הראשון החזק ביותר מאז 1998. היום יפורסמו בארה"ב דו"ח התעסוקה השבועי, נתוני הוצאות הבנייה, מדד ה-ISM ומכירות כל הרכב.

בבורסות אסיה הבוקר נרשמו עליות שערים בשיעור מירבי של 1.4% על רקע נתוני מאקרו חיוביים שחיזקו את ביטחון הצרכנים בכלכלה היפנית. מדובר על אמון היצרניות הגדולות ביפן שעלה ברבעון הרביעי ברציפות, וכן הייצור הסיני שעלה בקצב מהיר מהתחזיות. באירופה נרשמות עליות של עד 0.9%, והחוזים בוול סטריט עולים בשעה זו ב-0.3%.

סוף עונת הדו"חות

עונת הדו"חות לרבעון הרביעי של 2009 ולשנה כולה בישראל הסתיימה אתמול רשמית, כשאחרונות לדווח היו אזורים של שעיה בוימלגרין, שרשמה ב-2009 הפסד בסך של 338 מיליון שקל; טאו של אילן בן דב שהפסידה 154 מיליון שקל, ומי עדן שהפסידה 15.2 מיליון אירו. גם משביר לצרכן דיווח כי הכנסותיו ב-2009 צמחו בכ-11% והסתכמו בכ-2.4 מיליארד שקל. הרווח הנקי מפעילות נמשכת ירד בכ-5% והסתכם בכ-37.9 מיליון שקל.

טבע הגיעה לפשרה משפטית עם סאנופי-אבנטיס באשר לתרופת ה-Eloxatin, המיועדת לטיפול בסרטן המעי הגס. טבע תזכה להכיר במכירות התרופה עד סוף יוני השנה ולאחר מכן תפסיק לשווק אותה עד ה-9 באוגוסט 2012, אז היא תיכנס מחדש לשוק.

מניות השותפות בקידוח "תמר", דלק קידוחים אבנר , ישראמקו ואלון גז הגיבו בחיוב להערכות של ברקליס כי שדה "תמר" יפיק 400-600 מיליון רגל מעוקב גז ליום. להערכת כלכלני ברקליס פיתוח השדה יתחיל בחצי השני של 2010 , יפעלו בו 5 בארות בשיא, והבאר הראשונה בו תחל לפעול ב-2012.

נייס נמצאת ברשימת המניות המומלצות של JP מורגן לחודש אפריל: "הגידול בהזמנות למוצרי נייס בא לידי ביטוי וצבר ההזמנות שלה ממשיך לשבור שיאים. יש לחברה יותר 'מגה-עסקאות' בצנרת במגזר הביטחוני, כלומר בהיקפים כספיים של יותר מ-8 ספרות", כתבו האנליסטים בסקירה.

מניית אלרון הגיבה בחיוב להודעת החברה כי עסקת מדינגו מתקדמת - תימכר בכ-160-200 מיליון דולר. אלרון צפויה לרשום בעקבות המכירה רווח נקי, המוערך בשלב זה בסכום של בין 58 ל-81 מיליון דולר. נציין כי עדיין לא נחתם הסכם מחייב.

טאואר הודיעה כי טכנולוגיית ה-SiGe BiCMOS שלה נבחרה על-ידי חברת VectraWave לפיתוח מעגל ראשון בתדר 40 גיגה-הרץ. פרטיו הכספיים של החוזה לא נמסרו.

גילת וכן פייט המשיכו לבלוט - הראשונה בשל עסקה חדשה באמריקה הלטינית, והשנייה בשל הצלחה בניסוי הקליני בתרופה שהיא מייצרת.

[לאתר המעו"ף]