הבנק המרכזי של יפן יגביר את הערכתו להתאוששות הכלכלית

כך מדווחת סוכנות בלומברג ■ הבנק ישמיט את המילים "התאוששות כלכלית מתונה" בפגישה המוניטארית בשבוע הבא

הבנק המרכזי של יפן עשוי להשמיע טון חיובי יותר באשר להתאוששות הכלכלה במדינה בפגישתו המוניטארית בשבוע הבא. כך מדווחת היום (ו') סוכנות בלומברג.

לפי הדיווח, בפגישה שתיערך ב-6-7 באפריל, הבנק המרכזי ישמיט את המילים "התאוששות ממשיכה להיות מתונה" בהודעה שיפרסם לאחר הפגישה. זאת, לאור הביקושים הגוברים מצד כלכלות השווקים המתפתחים למוצרים מיפן אשר הגבירו הן הייצוא מיפן ואת התפוקה במדינה.

ואולם, בלומברג מדווחת לפי אותם מקורות כי קובעי המדיניות המוניטארית ביפן מוכנים בכל עת להמשיך להזריק נזילות למערכת הפיננסית כדי לסייע למשק היפני להתמודד עם בעיית הדפלציה. הפגישה הבאה של הבנק המרכזי, לאחר זו שבשבוע הבא, תתקיים בסוף החודש.

"הביקושים הגוברים מחוץ ליפן - ובעיקר בסין - מיטיבים עם יפן ומתפשטים בהדרגה גם למשקי הבית", אמר לבלומברג כלכלן בבנק מורגן סטנלי. "הבנק המרכזי לא ישנה את הריבית במשק בפגישה בשבוע הבא".

בחודש שעבר השיק הבנק המרכזי של יפן מכשיר הלוואה חדש ל-3 חודשים ובריבית של 0.1% בלבד (בדומה לריבית הבסיס במשק) על מנת לספק נזילות נוספת למערכת הפיננסית ולהניע את גלגלי הצמיחה, בהיקף של 107-214 מיליארד דולר. בפגישה שתיערך ב-30 באפריל יבצע הבנק המרכזי הערכה חצי-שנתית של מצב המשק, בה הוא עשוי אף לשנות את המדיניות המוניטארית שלו.

בתגובה לדיווח נרשמות עליות שערים של כ-0.4% בבורסה ביפן (שמשלימה עלייה של כ-2.7% השבוע) והמטבע הלאומי של יפן - הין - מתחזק קלות מול הדולר ונסחר סביב 93.8 ין לדולר.