שוב מתקפת טרור ברוסיה: שני שוטרים נהרגו בפיגוע בקווקז

לאחר הפיגועים במוסקבה ובחבל דגסטן בהם נהרגו עשרות בני אדם, הבוקר פוצצו עצמם שני מחבלים מתאבדים מחוץ לתחנת משטרה בעיר קראבולק והרגו שני שוטרים לפחות ■ זמן קצר לאחר מכן התפוצצה מכונית תופת ואדם אחד נפצע ■ איש עדיין לא לקח אחריות על פעולות הטרור

רוסיה מתעוררת לבוקר נוסף של טרור: ימים ספורים לאחר פיגוע התופת בחבל דגסטן, לפחות שני בני אדם נהרגו הבוקר (ב') בפיגוע התאבדות במחוז אינגושטיה שבצפון קווקז. על פי הדיווחים, מחבל מתאבד שנשא חגורת נפץ התקרב למפקדת המשטרה בקרבולאק, והתפוצץ. שני שוטרים נהרגו ושוטר נוסף נפצע.

זמן קצר לאחר מכן אירע פיגוע נוסף לא רחוק ממקום הפיגוע כאשר מכונית ממולכדת התפוצצה. עובד במשרד התובע המקומי נפצע.

השלטון מקומי באינגושטיה פירסם הודעה לפיה מדובר בפיגוע התאבדות. "מחבל מתאבד פוצץ עצמו מחוץ לתחנת המשטרה העירונית בקראבולק", נמסר בהודעה.

שורה של אירועי טרור ברוסיה

ביום ה' האחרון מכונית תופת ובה מטען נפץ התפוצצה באזור צפון קאוקאסוס שבמחוז דגסטן. שני בני אדם נהרגו בפיצוץ, ואדם נוסף נזקק לטיפול רפואי. הערכה היתה כי מדובר היה בתאונת עבודה של המורדים הצ'צנים, שלקחו אחריות על הפיגוע שאירע יום קודם לכן. מחקירה ראשונית של המשטרה הרוסית עולה כי שני גברים שנסעו ככל הנראה במכונת התופת, הפעילו את המטען שבתוכה וגרמו לפיצוץ.

הפיגוע הבוקר מצטרף למתקפת טרור שפוקדת את רוסיה בשבוע האחרון. 12 בני אדם נהרגו בשבוע שעבר בפיגוע כפול באזור צפון הקווקז. על פי דיווחים זרים, פיצוץ כפול התרחש ליד בית ספר שהיה ריק מאדם בעיירה קיזליאר, ובין ההרוגים גם שוטרים ועוברי אורח.

עדי ראייה דיווחו על שני פיצוצים שנשמעו בעיירה, כאשר אחד מהם נגרם על ידי אדם הלבוש במדי שוטר. צוותי המשטרה המקומיים מדווחים שאחד ההרוגים הוא המפקד העליון של המשטרה.

בעקבות הפיגועים, הורה בשבוע שעבר שר הפנים הרוסי רשיד נורגלייב, להגביר את האבטחה בבניינים חשובים ובמקומות ציבוריים ברפובליקה שבצפון חבל הקווקז. נורגלייב הוסיף כי התגובה של רוסיה לטרור תהיה "קשוחה ובלתי סלחנית".

פיגוע כפול במוסקבה

39 בני אדם נהרגו בשבוע שעבר ברכבת התחתית במוסקבה לאחר ששתי מחבלות מתאבדות פוצצו עצמן. משטרת מוסקבה פרסמה תמונות ממצלמת האבטחה של מספר גברים החשודים שעזרו למחבלות בביצוע הפיגוע המשולב. בנוסף הם פרסמו תמונות קשות לצפייה, בהן נחשפות פניהן של המחבלות שכינויין "האלמנות השחורות", לאחר שהתפוצצו בלב הרכבת.

על פי ההערכות ברוסיה, מדובר בפיגוע טרור מתואם היטב במיוחד לנוכח העיתוי, חג הפסחא, ולא בתאונות אקראיות. ראש עיריית מוסקבה אמר כי שתי מחבלות מתאבדות הן האחראיות לפיצוצים הקטלניים.

לפני כארבעה חודשים נהרגו 39 בני אדם בתאונת רכבת שעשתה את דרכה ממוסקבה לסנט פטרבורג, כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה. סמוך לזירה התגלו שרידי פצצה במשקל 7 ק"ג שגרמו לארבעה קרונות לרדת מהפסים.