ארגון פרקליטי המדינה מבהיר למשה גל: לא נתייצב מחר לדיונים

זאת בשל אסיפת חירום שנקבעה לצורך החרפת צעדיהם במסגרת סכסוך העבודה בפרקליטות ■ יו"ר הארגון, עו"ד בעז גולדברג: "יש בישראל חירות שביתה, וכל העובדים זכאים לממש אותה - אפילו אם הם פרקליטים"

ארגון הפרקליטים בשירות המדינה שב ומודיע כי הפרקליטים לא יתייצבו מחר (ד') לדיונים הקבועים להם בבתי המשפט בשעות הצהריים, בשל אסיפת חירום שנקבעה לצורך החרפת צעדיהם במסגרת סכסוך העבודה הקיים בפרקליטות זה קרוב ל-4 שנים.

במכתב ששיגר היום (ג') יו"ר הארגון, עו"ד בעז גולדברג מפרקליטות מחוז חיפה (אזרחי), למנהל בתי המשפט, השופט משה גל, הודיע גולדברג כי מכתבו הקודם לגל לא היה בבחינת בקשה שלא להתייצב לדיונים, אלא הודעה מטעמי נימוס - ולפיכך סירובו של גל "לקבל את האמור במכתב" אינו רלוונטי.

"כל שביקשתי לעשות במכתבי היה להודיע, כעניין של כבוד ונימוס, באופן אישי ומוסדי, מהן כוונות ארגון הפרקליטים וכיצד ינהגו כל חבריו. ההודעה היתה למעלה מן הצורך, שכן הנהלת בתי המשפט איננה המעסיקה שלנו. חובותינו כלפי בית המשפט, כלפי חברינו ובראש ובראשונה כלפי שולחתנו ידועות לנו היטב, אך בכל הכבוד יש בישראל חירות שביתה, וכל העובדים זכאים לממש אותה - אפילו אם הם פרקליטים".

במקביל קיבל ארגון הפרקליטים זריקת עידוד מכיוון לשכת עורכי הדין. יו"ר ועד מחוז תל-אביב בלשכה, עו"ד דורון ברזילי, קרא לכלל ציבור עורכי הדין להתחשב בפרקליטים בשירות המדינה ולהסכים לדחיית הדיונים הקבועים לשעת אסיפת החירום.

"הריני לבקש מציבור עורכי הדין לכבד ככל שניתן את זכות הפרקליטים במאבקם לשיפור תנאי העסקתם של הפרקליטים, שקופחו ונשחקו קשות במרוצת השנים", כתב ברזילי ל-28 אלף עורכי הדין במחוזו. "מאבק זה אינו מאבקם של ציבור הפרקליטים בלבד, הוא יכול להשליך על תנאי העסקתם של אלפי עורכי הדין המועסקים הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. ראוי ונכון להתחשב בציבור הפרקליטים במאבקם זה, ובוודאי שלא לנצל את אי-התייצבות הפרקליטים".

ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, פנה לשר המשפטים, יעקב נאמן, וביקש ממנו להתערב בנושא כדי לסיים את סכסוך העבודה של הפרקליטים, מאחר ש"יש טעם רב בטענותיהם". עם זאת, גיא-רון פנה גם לגולדברג וביקש ממנו לבטל את כוונת הפרקליטים להימנע מלהתייצב לדיונים הקבועים להם בבתי המשפט. "עורכי דין אינם שובתים", כתב גיא-רון ליו"ר ארגון הפרקליטים, "לא כעצמאים, לא כשכירים ולא כשכירים עובדי מדינה".

ביום חמישי האחרון כתב מנהל בתי המשפט, משה גל, ליו"ר ארגון הפרקליטים כי הוא דוחה את הודעתו, שלפיה אנשי הפרקליטות לא יתייצבו לדיונים הקבועים להם בבתי המשפט מחר. "לא נוכל לקבל את תוכנו של מכתבך", כתב גל, "כידוע, חובתו של פרקליט, כ-Officer Of The Court, אינה באה לידי ביטוי רק כלפי מעסיקו או לקוחו. לפיכך, פעולות ארגוניות אינן יכולות לחול באופן גורף על תיקים תלויים ועומדים, ולא ניתן לשחרר את כל הפרקליטים. יש לצפות מהפרקליטים שגם אם הם נוקטים עיצומים, יוכלו למיין עניינים שחובתם היא להופיע בהם בבית המשפט (מעבר לתיקי עצורים)".