נעילה שלילית בבורסה: המעו"ף נסוג מרמת השיא וירד ב-0.6%

המשטרה פשטה על משרדי פולאר השקעות - המסחר הופסק וחודש ■ השותפות ב"תמר" שוקלות לפתח שני שדות גז ימיים נוספים ■ רבוע כחול שוקלת להתמזג עם דור אלון; צפויה לחלק דיבידנד ■ ירידות באירופה

הבורסה בתל אביב נסחרה היום (ד') בירידות שערים וכך גם ננעלה. מדד המעו"ף, שאתמול ננעל בשיא לאחר עלייה מטאורית של 110% מהשפל האחרון שנקבע בנובמבר 2008, רשם נסיגה משיאו. המסחר באסיה הבוקר ננעל בעליות שערים ואירופה נסחרת בירידות שערים. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מאותתים כעת על פתיחת מסחר שלילית בניו יורק.

נראה כי בכירי שוק ההון על משכורותיהן המנופחות יכולים להישאר רגועים: "גלובס" חשף אמש כי משרד האוצר אינו מתכוון להגביל את שכר הבכירים בחברות הציבורית במשק. בניגוד לפרסומים בימים האחרונים, באוצר לא יתערבו ולא יטילו מגבלות על שכר המנהלים. גורמים באוצר הסבירו כי מכיוון ששכר המנהלים הגבוה אינו נובע מכשל שוק, אין עילה להתערבות ממשלתית באמצעות חקיקה שתטיל מגבלות על השכר.

גם ברשות ני"ע טוענים שאינם יכולים להתערב בחגיגת השכר במשק, משום ש"ארגז הכלים" שעומד לרשותם בנושא הגבלת שכר בכירים הוא בתחום הגילוי והשקיפות בלבד. לדברי גורמים ברשות, הגופים המוסדיים הם שצריכים להיות חוד החנית בנוגע להגבלת שכר הבכירים. "המוסדיים צריכים לכלול את נושא שכר הבכירים כפקטור במדיניות ההשקעות שלהם, ולסרב להשקיע בחברות שבהן התגמול של נושאי המשרה מופרז", אמרו גורמים בכירים ברשות.

משרד האוצר פרסם היום כי הגבייה משוק ההון הסתכמה בחודש שעבר ב-218 מיליון שקל, גידול של 3.8% לעומת מארס 2009.

למשקיעים המתלבטים אל מול רמות השיא של השוק, מומלץ לעיין בקישור הבא: הבורסה רותחת - להצטרף? קונצנזוס בקרב בכירי שוק ההון: המניות לא זולות אך קיימות עדיין הזדמנויות

המסחר בפולאר השקעות הופסק וחודש לאחר פשיטת המשטרה

המסחר במניית פולאר השקעות הופסק וחודש הבוקר בשל פשיטת המשטרה על משרדי החברה. "ביום 6 באפריל 2010 הגיע צוות של המשטרה למשרדי החברה לביצוע חיפוש", נמסר בהודעה לקונית ששיגרה החברה לבורסה. החברה דיווחה לבורסה כי החיפוש אינו פוגע בפעילותה.

רבוע כחול ישראל הודיעה כי היא שוקלת עסקה יחד עם "אלון" חברת הדלק לישראל, המחזיקה בשליטה ברבוע כחול (כ-70%), לפיה רבוע כחול תרכוש מ"אלון" את אחזקות "אלון" בדור אלון (כ-80%). בתמורה למניות שמחזיקה "אלון" בדור אלון, רבוע כחול ישראל תקצה ל"אלון" מניות ברבוע כחול. במסגרת מבנה העסקה וכחלק ממנה ובמועד השלמת העסקה, הרבוע הכחול תחלק דיבידנד לכל בעלי מניותיה. חלוקת הדיבידנד מותנת בקבלת אישורים מתאימים לרבות מבית משפט.

חברת חיפושי הנפט והגז גינקו, בעלת השליטה בשותף הכללי של השותפות זרח , מתכוונת לגייס הון בהנפקה לציבור. החברה מתכננת גיוס של כ-40 עד 50 מיליון שקל המיועדים להשקעה בתוכנית החיפושים והקידוחים של החברה. החברה צפויה להגיש בשבוע הבא את טיוטת תשקיף ההנפקה לרשות ני"ע ולבורסה.

אמש נחשף ב"גלובס" כי השותפות ב"תמר" שוקלות לפתח שני שדות גז ימיים נוספים מול חופי אשדוד ואשקלון בעלות של רבע מיליארד דולר במטרה להגביר את סיכויי הקבוצה לזכות בהסכם אספקת הגז של החברה לישראל. ההחלטה על פיתוח השדות, "נועה" ו"אור" אמורה להתקבל במהלך השבועות הקרובים. הכוונה היא כי חברת נובל אנרג'י תשמש כחברה המפעילה של הפיתוח, וייתכן כי שני השדות יאוחדו לשם כך לשותפות שזכויות הבעלות בה יתפלגו באופן דומה לזה שב"תמר". בהתאם, ריכזו ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים עניין.

עוד בעניין זה, בכלל פיננסים חוזרים על המלצת תשואת יתר ליחידות ההשתתפות של אבנר ודלק קידוחים, ועל המלצת קנייה למניית ישראמקו. מחיר היעד של אבנר נותר על 1.96 שקלים - גבוה ב-23% ממחירה בשוק; מחיר היעד של דלק קידוחים נותר על 11.3 שקל - גבוה ב-28% ממחירה בשוק; מחיר היעד לישראמקו נותר על 75 אגורות, גבוה ב-31% ממחיר השוק.

UBS הותיר הבוקר את המלצתו על מניית כי"ל על "קנייה" אף מעלה את מחיר היעד מ-49 שקל למניה ל-50 שקל למניה.

פועלים סהר ממליצים שלא לאשר את המענק שמציעה בזק להעניק לשלמה רודב, היו"ר, על סך של 3.44 מיליון שקל.

ב-13 ביוני ישתחררו מניות עובדי לאומי מחסימה בת ארבע שנים כך שהמדינה לא תוכל להצביע עוד בשמם. ההערכות הן כי מרבית העובדים ימהרו לממש וימכרו את המניות שבידיהם. הרווח הנקי של העובדים מהפער בין מחיר הקנייה של המניות בשנת 2006 לשער הנוכחי מסתכם ב-228 מיליון שקל. בסך הכול עומד הרווח של עובדי לאומי מהפרטת הבנק על כ-600 מיליון שקל.

היום התקים טקס חגיגי לציון סיום מוצלח של פרויקט השבחת הטנק הטורקי, שהוא פרויקט השבחת הטנקים הגדול בסוגו בעולם. תעש היתה קבלן ראשי בפרויקט ואלביט מערכות קבלן משני ראשי, וסיפקה את כל האלקטרוניקה. מתוך סך של 687.5 מיליון דולר, גזרה אלביט 190 מיליון דולר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]