אישום: עובד לשעבר ברבוע כחול סחט מהרשת חצי מיליון שקל

גרשון קליין, קצב לשעבר ב"מגה בעיר", נאשם כי לאחר שפוטר פנה למנכ"ל הרשת, טען כי בידיו תמונות המעידות על כשלים תברואתיים שפרסומן יסב לרשת נזק בסך 30 מיליון שקל - ודרש מאות אלפי שקלים תמורת אי-הפרסום

‎‎לבית המשפט השלום בתל-אביב הוגש הבוקר (ד') כתב אישום נגד תושב בת-ים, קצב לשעבר בסופר "מגה בעיר", באשם שסחט באיומים חצי מיליון שקל מבעלי רשת רבוע כחול לאחר שפוטר מעבודתו.

בכתב האישום, שהגישה עו"ד מיה בראל מפרקליטות מחוז תל-אביב, נטען כי בחודש שעבר, זמן קצר לאחר שפוטר מעבודתו, פנה הנאשם, גרשון קליין, במכתב למנכ"ל הרשת, ובו טען כי בידיו תמונות המעידות על כשלים תברואתיים במחלקות שונות בסניפי הרשת, שפרסומן עלול להסב לה נזק ניכר בסך 30 מיליון שקל.

קליין ציין במכתבו כי פרסום החומרים שבידיו ערב חג הפסח יסב לרשת נזק כספי ותדמיתי ניכר, ואף איים כי אם המנכ"ל יפנה למשטרה - הדברים יפורסמו. במכתבו הראשון הוא לא נקב בסכום בתמורה לאי-פרסום התמונות, אך קבע 'דד-ליין' של 3 ימים ליצירת קשר עימו.

לפי כתב האישום, נציג רבוע כחול קיים מספר שיחות ומפגשים עם הנאשם, שבמהלכם חזר קליין ואיים כי אם לא יגיעו עימו ל"הסדר" - יפרסם את התצלומים שברשותו. בתמורה לאי-הפרסום ביקש קליין מהרשת להציע לו הצעה כספית הנגזרת מהיקף הנזק הצפוי לה לכאורה, ואף דרש "מקדמה" לכבוד חג הפסח.

באחד המפגשים ניתנו לנאשם שוברי קנייה של הרשת בשווי 500 שקל. בהמשך הודיע הנאשם כי מחיר התמונות ומניעת הפרסום הוא 500 אלף שקל.

כתב האישום מייחס לקליין עבירות של סחיטה באיומים וכן נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף, לאחר שבמהלך החקירה הסמויה נגדו הוא נתפס נוהג אל הפגישות עם נציג הרשת על אופנוע שבבעלותו ללא רישיון בתוקף וללא ביטוח.

הפרקליטות מבקשת לעצור את קליין עד תום ההליכים המשפטיים, בין היתר מאחר שאמר כי הוא "אלוף בהיעלמויות" וציין מספר פעמים כי הוא מתכוון לעזוב את ישראל.