פייסבוק אוסרת על עובדיה לסחור במניות החברה

על-פי דיווח באתר "וול סטריט ג'ורנל", החברה הודיעה ל-1,200 עובדיה על המדיניות החדשה ביום שני האחרון

‏‎‎פייסבוק אוסרת על עובדיה למכור את מניות החברה שברשותם למשקיעים חיצוניים. על-פי דיווח באתר ה"וול סטריט ג'ורנל", החברה הודיעה ל-1,200 עובדיה על המדיניות החדשה ביום שני האחרון. העיתון מצטט את דובר פייסבוק, לארי יו, שאמר כי "החלטנו לאמץ מדיניות סחר פנימית חדשה כדי להתאים עצמנו בצורה טובה יותר לחוקי הסחר במניות פנימיות, וכדי להגן על האינטרס של פייסבוק, של המשקיעים בה ושל עובדיה".

החלטתה של הנהלת פייסבוק נוגעת רק לעובדים שמחזיקים בפועל במניות החברה או באופציות עליהן, ולא לעובדים שממילא אינם יכולים למכור את המניות, מפני שהן יעברו לרשותם בפועל רק עם ההנפקה הציבורית העתידית של החברה.

אחת הסיבות האפשריות להכרזה על המדיניות החדשה היא החשש של הנהלת פייסבוק כי באמצעות הסחר במניות יוסגר מידע פנים חיוני אודות החברה לגורמים חיצוניים. סיבה נוספת היא שעל-פי החוק האמריקני, ברגע שחברה עוברת סף של 500 מחזיקי מניות, היא נדרשת למסור לרשות לניירות ערך יותר מידע פיננסי אודותיה.

מנתוני הסחר במניית פייסבוק באתרי סחר ברשת נאמד שווי החברה ביותר מ-17 מיליארד דולר, כמעט פי שלושה מהשווי של 6.5 מיליארד דולר שהוענק לה בסבב גיוס ההון האחרון שלה מחברת דיגיטל סקיי הרוסית.