התוכן הישראלי הכניס למדינה 60 מיליון דולר ב-2009

מירה גשל, מנהלת הפיתוח העסקי של ענף הקולנוע והסרטים במכון היצוא, שיעמיד ביתן בפסיטיבל מיפ בקאן: "זה ענף יצוא ישראלי לכל דבר; כל מועמדות לאוסקר מחזקת את הענף ומביאה יותר אנשים אל הביתן שלנו"

תעשיית תוכן המדיה הישראלית הכניסה לפחות 60 מיליון דולר בשנת 2009 - כך אומרת ל"גלובס" מנהלת הפיתוח העסקי של ענף הקולנוע והסרטים במכון היצוא, מירה גשל.

בשבוע הבא יקים מכון הייצוא את הביתן הישראלי בשוק הפורמטים מיפ שייערך בקאן שבצרפת. לדברי גשל, זו השנה ה-12 בה לוקחת ישראל מקום רשמי בכנס, הנחשב לחשוב בעולם בתחום.

"אנחנו רואים מגמת עלייה ברורה בעניין שיש לשוק העולמי בישראל", אומרת גשל.

לדבריה, 60 מיליון הדולרים שהכניסה תעשיית תוכן המדיה הישראלית ב-2009 כוללים הכנסות ממכירות והפצה של הפקות תיעודיות, סרטי פיצ'ר ופורמטים לטלוויזיה, אך לא כוללים הסכמי הפצה לחברות אמריקניות משמעותיות, כמו למשל סוני.

"זה ענף יצוא ישראלי לכל דבר. וככל שהמדינה משקיעה יותר, אנחנו רואים עלייה בפעילות. כל מכירה בינלאומית וכל מועמדות לפרס באוסקר מחזקים את הענף ומביאים יותר אנשים אל הביתן שלנו. יש לנו יתרון משמעותי במיוחד בתחום הדוקומנטרי, אבל גם ביקוש בתחומים האחרים, כשאנחנו מראים ומקדמים מאוד את הדרמות".

בין היתר תיאמו מראש פגישות בביתן הישראלי מנהלי תחנות טלוויזיה זרות, ובהם ראשי RAI האיטלקית, ARTE הצרפתית ו-BBC הבריטית. "יש תור להיפגש עם האנשים אצלנו. הביתן שלנו הוא ביתן לאומי, בניגוד לחברות המסחריות הישראליות שמקימות ביתנים משלהם. הוא מיועד ליצואנים קטנים ומתחילים", אומרת גשל.

לדבריה, "הרעיון הוא שכשהם יפרחו, הם יפתחו ביתנים משלהם. למרות שיש כאלה שכבר מצליחים מאוד, כמו ערוץ הופ למשל, הם מעדיפים להישאר תחת חסותנו, כי אנחנו מסבסדים את הפעילות שלהם שם".

מכון היצוא ישקיע עשרות אלפי אירו בלבד בתערוכה, כאשר התקציב השנתי של המחלקה שבראשה עומדת גשל מחולק בין מספר תערוכות ברחבי העולם וכולל גם פרסומים בעיתונות, הבאת קניינים ועיתונאים לישראל, וחתימת הסכמי תרבות.