עו"ד לחמן-מסר במו"מ עם yes להעסקתה כיועצת משפטית

עו"ד דוידה לחמן-מסר, לשעבר המשנה ליועמ"ש לנושאי כלכלה, היתה מעורבת בגיבוש החקיקה להסדרת השידורים בכבלים ובלוויין ■ מסרה בתגובה: "זו ביצה שטרם נולדה"

חברת yes מנהלת מגעים עם עו"ד דוידה (דידי) לחמן-מסר, לשעבר המשנה ליועמ"ש לנושאי כלכלה, כדי שתסייע לה בנושאים שונים הקשורים לחקיקה ורגולציה - כך נודע ל"גלובס".

ב-yes אישרו כי מתנהלים מגעים עם לחמן-מסר, אך מסרו כי טרם התקבלה החלטה האם להעסיקה כיועצת לחברה. לחמן-מסר שימשה במשך שנים כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ופרשה לפני כשנתיים. לאחרונה פורסם כי לחמן-מסר משמשת גם כיועצת משפטית של בטר פלייס.

לחמן-מסר היתה מעורבת עמוקות בכל תהליכי החקיקה שליוו את כניסתה של yes לעולם השידורים, והיתה פעילה מאוד בעיכובים ובניסיונות למנוע מחברות הכבלים להיכנס לשוק התקשורת בתחילת שנות ה-2000.

התנגדות נחרצת

לחמן-מסר מרבה להשמיע את דעתה בנושאי תקשורת עד היום, והיא משתתפת בכנסים ומרצה בנושאים הקשורים לתקשורת ולשידורים. לא אחת היא הביעה עמדה חד-משמעית בהתנגדות שלה למעבר לשיטת הרישיונות בתחום השידורים.

עו"ד לחמן-מסר מסרה בתגובה: "לאחר כשנתיים ממועד פרישתי, הנני משמשת כיועצת משפטית בסקטור הפרטי, ואיני נוהגת להתייחס לפניות אליי. אציין כי במקרה זה מדובר בביצה שטרם נולדה".

ממשרד המשפטים נמסר כי "עו"ד דידי לחמן-מסר לא חתמה ולא התבקשה לחתום על הסכם ניגוד עניינים עם פרישתה מכהונת המשנה ליועץ לעניינים כלכליים-פיסקליים. לחמן-מסר מחויבת, כמו יתר עובדי המדינה הפורשים מהשירות הציבורי, על חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), הקרוי 'חוק הצינון'".

שיקול-דעת

חוק הצינון קובע כי "מי שפרש משירות הציבור, לא ייצג אדם לפני עובד בשירות הציבור שהיה כפוף לו ערב פרישתו, ולא יבקש ממנו להעניק זכות לו עצמו ולצורך עסקו, בין בהסכם ובין כמעשה של רשות, כשההענקה מסורה לשיקול-דעתו של אותו עובד; והוא, כל עוד לא עברה שנה אחת מהיום שבו פסקו יחסי הכפיפות".